Sunday, July 17, 2016

☝" အမ်ိဳးေစာင့္သည္ဟု ဆိုျကရာဝယ္ "☝

☝" အမ်ိဳးေစာင့္သည္ဟု ဆိုျကရာဝယ္ "☝

ယေန႔ ေခတ္အခါသမယ  ျမန္မာျပည္ တခြင္၌
အလြန္ေခတ္စားေနေသာ စကားမွာ
"အမ်ိဳးေစာင့္တာကြ"  "ဘာသာေစာင့္တာကြ"
"သာသနာေစာင့္တာကြ "ဟု လူတို႔ ကိုးကြယ္ရာ သံဃာ မ်ားျဖစ္ျကသည့္ သကၤန္းတပိုင္း အသိုင္းအဝိုင္း မ်ားနွင့္တကြ
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ခ်စ္ျကေသာ
လူပင္လယ္လိွဳင္း အခ်ိဳ႕ကပါ တက္တက္ျကြျကြ
ေျကြးေျကာ္လာသည့္ စကားပင္ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္သည္မွာ
မည္သို႔ ျဖစ္သနည္း …???
မည္သို႔ ျပဳလုပ္ျကရမည္နည္း…??? ကို ဂဃဏန သိရွိရန္
ဆန္းစစ္ျကပါစို႔ ။

" ျမတ္စြါ ဘုရားရွင္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ကို
ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း "   

ျမတ္စြါဘုရားရွင္သည္ အမ်ိဳးကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၌
တရားနွင့္အညီ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို ေရာဟဏီ ျမစ္ေရျပႆနာ
ေျကာင့္  ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင့္ ေကာလိယျပည္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္တုိ႔အၾကား ျမစ္ေရကို “သူတုိ႔သာ ရသင့္တယ္။ ငါတို႔သာ ရသင့္တယ္” ဟု အခ်င္းမ်ားကာ အေ၀မတည့္ျဖစ္ၾကၿပီး တုတ္ဆြဲ၊ ဓားဆြဲ ႐ိုက္ႏွက္ၾကသည္အထိ ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ ပါ၀င္လာၿပီး စစ္တပ္ႀကီးမ်ားခ်ီလ်က္ ေရာဟဏီျမစ္ကမ္းသို႔ စစ္ပြဲႀကီးဆင္ႏႊဲရန္ ေရာက္ရွိလာသည့္
အျဖစ္အပ်က္တြင္ ထင္ရွားစြါ ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။

ေရကိုအေၾကာင္းခံလ်က္ စစ္ခင္းၾကမည့္ ထုိႏွစ္ျပည္ေထာင္သည္ သာကိယႏြယ္၀င္ ဗုဒၶ၏ေဆြမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဘုရားရွင္သည္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအား တရားနွင့္အညီ မွတ္သားဖြယ္
မိန္႔ျကားသည္မွာ.,

“မင္းအေပါင္းတို႔ လူသားတို႔ အခ်င္းခ်င္းခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အခ်င္းမ်ား တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္ လူ႔အသက္တို႔သာလွ်င္ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးရ၏။ မည္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးမွ် မရွိ"

ဤသည္မွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး
မိန္႔ျကားခ်က္ျဖစ္ေလသည္။ဤမိန္႔ျကားခ်က္ကို ျကည့္ရံုျဖင့္
ဘုရားရွင္သည္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အခ်င္းမ်ား တိုက္ခိုက္ျခင္းကို မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳးမွ မရွိ
ပ်က္စီးဆုံးရံွဳးမွဳသာရွိ၍ မလိုလားေတာ္မူေျကာင္း လယ္ျပင္တြင္ ဆင္ျဖဴေတာ္သြားသည့္ဟန္ ထင္ရွားလြန္းေလ၏ ။

ဘုရားရွင္သည္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ စစ္ခင္းမည့္အရပ္သို႔ သြားေရာက္ၿပီးလွ်င္ စစ္ေျပၿငိမ္းေစေသာငွာ ခိုက္ရန္၏ ဆိုးျပစ္မ်ားကိုျပဆိုေသာ ( ဖႏၵနဇာတ္၊ ဒုဒၵဳဘဇာတ္၊ လဋဳကိကာဇာတ္ )တို႔ကို ေဟာၾကား၍ စစ္ပြဲကိုေျပၿငိမ္းေစ၏။
ထို႔အျပင္  ညီညြတ္ျခင္း၏အက်ဳိးကိုျပဆိုေသာ (႐ုကၡဓမၼဇာတ္၊ ၀႗ကဇာတ္ )တို႔ကို ထပ္မံေဟာၾကားၿပီး ညီညြတ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
အလားတူပင္  မိမိတို႔၏ မေကာင္းေသာအက်င့္ေၾကာင့္ မိမိတို႔ေရာ သူတစ္ပါးတို႔ပါ ဒုကၡေရာက္ၾကရေသာ ( အတၱဒ႑သုတ္ )ကို ဆက္လက္ေဟာျကားျပီး ေရာဟဏီျမစ္ေရ ျပႆနာကို
ေျပျငိမ္း ေအးခ်မ္းေစ၍ တရားနွင့္အညီ ညီညြတ္ေစျခင္းျဖင့္
အမ်ိဳးကို ေစာင့္ေရွွာက္ခဲ႔ေလသည္။ဤသည္မွာ
ျမတ္စြါဘုရားရွင္၏ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြါး ပ်က္စီးအက်ိဳးမဲ႔မွဳ ေျပျငိမ္း ညီညြတ္ေစျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးကိုေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖစ္၏။

လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ျကီး ေရးသားေသာ
" အမ်ိဳး နွင့္ မ်ိဳးေစာင့္တရား "  

ခ်ည္ခင္ကို မရွဳပ္ေထြးရေအာင္ အထိန္းက
ေစာင့္ေရွာက္ဘိသကဲ႔သို႔ အမ်ိဳးတရားက အမ်ိဳးကို
ေစာင့္ေရွာက္သည္။အူထိန္းမရွိေသာ ခ်ည္ခင္သည္
ဖရိုဖရဲျဖစ္သကဲ႔သို႔ အမ်ိဳးေစာင့္တရား ပ်က္ကြက္ေသာအခါ
အမ်ိဳးလည္း ဖရိုဖရဲ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္၍ ပ်က္စီးေလသည္။
လူတိုင္းပင္လ်ွင္ မိမိတို႔အမ်ိဳးကို ခ်စ္ခင္ေလ့ရွိျကကုန္၏။
မိမိတို႔ အမ်ိဳးပ်က္စီးတိမ္ေကာသည္ဆိုလ်ွင္ ဝမ္းနည္းတတ္ျက၏။
မိမိတို႔ အမ်ိဳးကို ထိခိုက္လ်ွင္ မခံခ်င္ဘဲ ရွိတတ္ျက၏။

" ဤသို႔ ျဖစ္ေလ့ရွိသည္မွာ တကမၻာလံုး၏ ဓမၼတာသေဘာပင္
ျဖစ္ေလသည္"

တိရစၧာန္မ်ားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ မိမိတို႔၏ အမ်ိဳးဇာတ္ကို
ခင္မင္ေလ့ရွိျကကုန္၏။အမ်ိဳးကို ခင္မင္တြယ္တာေလ့မရွိဘဲ
မိမိအက်ိဳးစီးပြါးကိုသာ ငဲ႔ကြက္ျကည့္ရွဳ၍ အမ်ိဳးကို ညွာတာေလ့
မရွိသူသည္ ကမၻာ့ဓမၼတာအားျဖင့္ ရိုင္းစိုင္းသည္ဟုူ၍
ဆိုအပ္ေလ၏။

အမ်ိဳးအားနွင့္စပ္၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေသာအခါ
တမ်ိဳးသားလံုးကို မိမိတေယာက္တည္းကဲ႔သို႕ ထင္ျမင္ရာ၏။
တေယာက္ကိုဆဲလ်ွင္ အမ်ားအဆဲခံရသည္။တေယာက္အကဲ႕ရဲ႕
ခံရလ်ွင္ အမ်ားအကဲ႔ရဲ႕ခံရသည္ဟု မွတ္ယူကာ
မိမိ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုတို႔အား တမ်ိဳးသားလံုးနွင့္
ပက္သက္သည့္နွယ္ ဆင္ျခင္ထိန္းသိမ္းရမည္။
နွဳတ္ကမည္ကဲ႔သို႔ပင္  ဝံသာနုရကၡိတစကား တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳး
စကားကို တဖြဖြ ေျပာျကားေစကာမူ ဆိုခဲ႔ျပီးေသာအတိ္ုင္း
စိတ္စြဲ ထိခိုက္၍ မိမိ  အျပဳအမူ အေျပာအဆိုတို႔အား
ဆင္ျခင္ျခင္းမရွိလ်ွင္ အေျပာနွင့္ မေနာသေဘာခ်င္း
ဖီလာျဖစ္၍ေနရန္သာ အေျကာင္းရွိ၍ မိမိ အမ်ိဳးကို မိမိ
ဖ်က္ဆီးသူသာ ျဖစ္ေခ်မည္။

ယခုအခါ က်ြနုပ္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အမ်ိဳးသားနွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ
ေမတၱာ ဂရုဏာ မ်ားသည္ နွဳတ္ျဖင့္ေျပာျကား စာျဖင့္ေရးသား
ျကသည္နွင့္အညီ အေျပာနွင့္ အက်င့္ အဟုတ္အမွန္ထြန္းကား၍ လာျကပါလ်ွင္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား လြန္စြါညီညြတ္၍ ျကီးပြါးျခင္း အေျခအေနသို႔ ေရာက္သင့္တန္ေလသည္။

" အမ်ိဳးပ်က္ဆီးပံု ဖ်က္ဆီးသည္ မည္ပံု " 

မေကာင္းယုတ္ညံ႔ေသာ တရားဆိုးမ်ား တိုးပြါး၍
လာေသာအခါ အမ်ိဳးသည္လည္း ပ်က္စီး၍ လာတတ္ေလ၏။
အမ်ိဳးပ်က္စီးေသာအခါ အမ်ိဳးတို႔၏ အေလ့အက်င့္မ်ားသည္
ပ်က္ျပားဆုတ္ယုတ္လာေလ၏။ထိုစကားမွန္၏။
မိမိတို႔ အမ်ိဳးဆုတ္ယုတ္ေလသည္ ရွိေသာ္ အမ်ိဳး၏ အေလ့အက်င့္
ကိုပင္ မေကာင္းထင္၍ လာတတ္သည္။ထိုသို႔ မေကာင္းထင္ျခင္း
အားျဖင့္ မိမိအမ်ိဳး အေလ့အက်င့္ကို မလိုက္နာဘဲ
တိုင္းတပါးတ္ုိ႔၏ အမူအက်င့္ကို ေကာင္းမြန္သည္ဟု ထင္မွတ္စြါျဖင့္
ထိုအမူအရာမ်ားကို အတုခိုးေလ၏။ဤသို႔ အမ်ိဳးကြဲတ္ုိ႕၏
အက်င့္ကို အတုယူ၍ ျပဳက်င့္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္စတစ္စ
မိမိတို႔အမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးသည္ပင္မည္၏။

?နိဂံုးခ်ဳပ္အမွာ 

စာရွဳသူ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ အမ်ိဳးေစာင့္သည္ဆိုသည္မွာ
အဘယ္နည္း ဆိုတာကို သိျမင္ေလာက္ျပီဟု
ျမင္မိပါသည္။ အမ်ိဳးကို ခ်စ္၍ အမ်ိဳးေစာင့္လိုသူသည္ မိမိ၏
ကိုယ္ နွဳတ္ စိတ္ကို ဦးစြါ ေစာင့္စည္းရေပမည္။
မိမိ အမ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမွဳ အေလ့အက်င့္ကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ျပဳမူ ေနထိုင္ျကရေပမည္ဟု ျမင္မိေျကာင္း ေရးသားရင္း
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါသည္။

ေမာင္သုခ
မ်ွေဝသည္။
(25-4-2016)

No comments:

Post a Comment