Sunday, May 27, 2018

ဓါတ္ေဆး အသံုးျပဳသူမ်ား လိုက္နာရန္နွင့္ ေရွာင္ျကဥ္ရန္

" ဓါတ္ေဆး အသံုးျပဳသူမ်ား လိုက္နာရန္နွင့္
   ေရွာင္ျကဥ္ရန္ …"

________
ေမာင္သုခ
__________

[၁]

" မေရာေထြးသင့္သည္မ်ား "

ေဆးက်မ္းမ်ားသည္ ေရွးအခါက
အိႏၵိယတိုင္း၌ သကၠတဘာသာျဖင့္ ရွိျက၏။
ထိုက်မ္းမ်ား၌ ေလ l သည္းေျခ l သလိပ္ကို
မူထား၍ ဘယေဆးျမစ္သည္ ဘာကိုနိုင္သည္ဟု
အေျခခံထား၍ ေရးသားျကသည္။ျမန္မာနိုင္ငံသို႔လည္း
သကၠတနည္းအတိုင္း ပ်ံ႕ပြါးေရာက္ရွိလာ၏။

ထုိသို႔ေရာက္လာေသာအခါ တခ်ိဳ႕ေသာ
ဆရာမ်ားသည္ မိမိတို႔ဥာဏ္ျဖင့္  အသက္ကိုတည္
(၇) ခုစား (၈) ခုစား ဘယ္နွစ္ခုျကြင္းလ်ွင္ ဘာဓါတ္ေပးl
တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ တနဂၤေႏြဆန္းလ်ွင္
ဘယ္တိုင္ထူ ဘာဓါတ္ေပး ။ တနဂၤေႏြေန႔ဖ်ားလ်ွင္
ဘယ္ဓါတ္ပ်က္သည္ ဘာေပး ။ပဥၥပြတ္ ဆပြတ္ေန႔ဟာ
ဘာျဖစ္သည္ ညာျဖစ္သည္။အသက္ကိုတည္ (၈)ခုစား
အျကြင္းကို ေရွ႕ကစ၍ ေရ ။ (၁) ခုျကြင္းလ်ွင္ တနလၤာ
ဆန္းသုဥ္းသည္။တနလၤာနံ မေပးရ။အစရွိသည္ျဖင့္
ယူဆ ထင္ျမင္ ကုသျကသည္ကို စိတ္မသက္သာဖြယ္
ေတြ႔ရျမင္ရလာ၏။ ေပ်ာက္ေသာ္ ေကာင္းပါသည္။
သို႔ပါေသာ္လည္း အထက္ပါနည္းတို႔သည္
သေဘာယုတၱိေတာ့ စိုးစဥ္းမ်ွ မတန္ေျကာင္း
စာေရးသူမွ သတိေပးေျပာျကားလို၏။

အေျကာင္းမွာ ေရာဂါ ေဝဒနာသည္တဦးကို
ေဆးဆရာသည္ ကုသဖို႔ရန္ ျကည့္ရွဳစမ္းသပ္ရာ၌
အပူအေအး ကို အဓိက ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျကည့္ရသည္။
အထက္က ေဗဒင္နည္းနာ အတိုင္း
တြက္ရခ်က္ရသည္မဟုတ္။

ေဗဒင္ဆရာက ေဗဒင္ဆရာအလုပ္ကိုလုပ္ ။
ေဆးဆရာက ေဆးဆရာအလုပ္ကို လုပ္။
ေဗဒင္ေရာ ေဆးေရာ တတ္က်ြမ္းသူ ဆရာျဖစ္ကလည္း
တကန္႔စီ တက႑စီ ခြဲျခား၍ လုပ္သင့္၏။
မေရာေထြးသင့္ေပ။ မသက္ဆိုင္သည္မ်ား
ေရာေထြးေလက လူနာ အက်ိဳးနည္းရေတာ့မည္။
အဆိုပါ ဆရာတို႔အေျကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္း
ဤသို႔ ရွိခဲ႔ဖူး၏။

[၂]

" ဓါတ္ေဆးဆရာအခ်ိဳ႕ရာဇဒဏ္သင႔္ျခင္း… "

ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အထူးအဆန္း
အသက္တည္ ခုနွစ္ခုစား ရွစ္ခုစားျဖင့္ေရာဂါကုသေသာ
အခ်ိဳ႕ ဓါတ္ေဆးဆရာတို႔ ေပၚေပါက္၍ ရာဇဒဏ္သင့္သည္
ကိုလည္း  မွတ္သားဖြယ္ ေတြ႔ရသည္။
အမရပူရ ပထမျမိဳ႕တည္မင္းတရားလက္ထက္
ေဆးကုသရာ၌ ရံခါေသတတ္ ရံခါေပ်ာက္တတ္၍
သတင္းဆိုးရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူ
'ကိုးလံ ' ဆိုသူကို ဓါတ္စာသည္
မည္သည္ကလာသည္ မည္သူေရးသားသည္ကို
မင္းတရားျကီးမွ ေမးစစ္ရာ က်နစြါ  မေျပာနိုင္ -ထိုထို
ဓါတ္ဆရာတို႔သည္ ရဟန္းသံဃာတို႔ကို
မကိုးကြယ္-သီလသီတင္းမေစာင့္။
ေဆးဆရာ ျပဳလုပ္သူသည္ ေဝဒနာသည္
ေရာဂါ ေပ်ာက္ဖို႕သာ လိုရင္းျဖစ္ေသာေျကာင့္
ဒါေတြက အဓိမက်၍ ထားအံုးေတာ့ ။

အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေသာ
ေဆးကုသရာတြင္လည္း စည္းစနစ္မရွိ -
ထင္ရာရမ္းသမ္း ကုသသည္ကို စစ္ေဆးေပၚေပါက္ရာ
ရာဇဝတ္ အျပစ္ စီရင္ခံရသည္။

မႏၱေလးျမိဳ႕တည္ မင္းတရားျကီး လက္ထက္တြင္လည္း
ဓါတ္ဆရာ  ဦးပို ကို ရာဇဝတ္အျပစ္ စီရင္ေျကာင္း
မွတ္သားရ၏။

[၃]

" အလွမ္းက်ယ္ အလယ္လပ္ ျကပံု "

သြပ္ျပာ ျပဒါးျပာ အစရွိသည့္
ဓါတ္ေဆး အသံုးျပဳသူမ်ား လိုက္နာရန္နွင့္
ေရွာင္ျကည္ရန္ အေျကာင္းကိစၥသည္
ဓါတ္ေဆးအသံုးျပဳ မွီဝဲမည့္ ဆရာနွင့္ လူနာတိုင္း
အထူးတလည္ သိရွိထားရမည့္ အဓိကက်ေသာ
အပိုင္းျဖစ္ပါသည္။

အမ်ားစုေသာ ဓါတ္ေဆးဆရာမ်ားနွင့္ ေဆးမွီဝဲ
ျကသူမ်ားသည္ အလွမ္းက်ယ္ အလယ္လပ္ဆိုသလို
ဤအပိုင္းကို ေက်ာ္ခြ သြားျကေသာအခါ
မလိုအပ္ေသာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားအေျကာင္း
စိတ္မသက္သာဖြယ္ အခါခါ  ျကားသိျကရေတာ့၏။
ဤသို႔ ျဖစ္ဖန္မ်ားလာေသာအခါ ျမန္မာ့ဓါတ္ေဆး
ပညာအေပၚ တိုင္းသူ ျပည္သားတို႕
အယံုအျကည္နည္းပါးလာျကျပီး
ဓါတ္ေဆးတို႔သည္လည္း ေရာဂါေဝဒနာတို႔အေပၚ
ထိေရာက္ေသာ အာနိသင္ မျပနိုင္ရွာေတာ့ေပ။

ထို႔ေျကာင့္  ဓါတ္ေဆးခ်က္လုပ္ေသာ
ဆရာျဖစ္သူသည္ " ဝါသနာ အနစ္နာ ေစတနာ "
ဤသို႔ နာသံုးနာ အရင္းမခံေလက ဓါတ္ေဆးကို
မခ်က္လုပ္သင့္ ။ ေဝဒနာသည္အား ေဆးမေပးသင့္။
ေရာဂါ မကုသသင့္ ။ ဤသို႔သာ စိတ္နွလံုးတို႔၌
ေကာင္းစြါ မွတ္သားေပေလာ့။ ေရွာင္ေလာ့ ရွားေလာ့။
စာေရးသူ အျကံျပဳေသာ နာသံုးနာ အရင္းမတည္ေလက
ေဆးသည္ အဆိပ္ျဖစ္တတ္ပံုတို႔အား ေအာက္တြင္
ထင္ရွား လတၱံ႕။

[၄]

" သိသင့္ သိထိုက္သည္မ်ား "

ဓါတ္ေဆး အေျကာင္းတို႔ကို ေရးသား
ေဖာ္ျပရာတြင္ တခ်ိဳ႕ေသာ ဓါတ္ေဆးအသံုး
ျပဳသူဆရာနွင့္ လူနာတို႔သည္ ဓါတ္ေဆးမစားေသာက္မီ
ေရွာင္ျကဥ္သင့္ေသာအရာမ်ားနွင့္ လိုက္နာက်င့္သံံုး
ရေသာ ေနထိုင္မွဳမ်ားကို မေျကလည္ မသိရွိျကသည္ကို
ေတြ႔ရွိရသည္။ ဓါတ္ေဆးတိုင္းသည္ ေဖာ္စပ္ မီးေနရာ၌
စည္းစနစ္ျကီးသလို အသံုးျပဳမွီဝဲရာ၌လည္း
သူ႔စည္းကမ္းအထိမ္းအကြပ္နွင့္သူ ရွိစျမဲပင္။

ခရီးေရာက္လိုသူအတြက္
ကိုယ္စီးတဲ႔ျမင္း အထီး အမ မသိသည္က
အဓိက ျပႆနာမဟုတ္ဘဲ လိုေသာခရီးေရာက္ဖို႔သာ
လိုရင္းအဓိကျဖစ္ေသာ္လည္း ဓါတ္ေဆးအသံုးျပဳသူ
မ်ားမွာေတာ့ ဤသို႔မဟုတ္ေပ။ ကိုယ္သံုးမည့္
ဓါတ္ေဆးအေျကာင္း ကိုယ္သိဖို႔လိုအပ္ျပီး
ထိုးဓါတ္ေဆးမွီဝဲမည့္အခါ၌ ျကိုတင္ျပင္ရမည့္
အရာဌာနမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း ေရွာင္ျကဥ္
ရမည့္အရာဌာနမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း
သိရွိထားသင့္ပါသည္။

[၅]

" အသိနည္း၍ အက်ိဳးနည္းတတ္ပံု "

ေဆးသည္ အသံုးျပဳသူအတြက္ ေဆးသာ
ျဖစ္ေစျပီး ေရာေဝဒနာ သက္သာေပ်ာက္ကင္း
ေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္သည္မွာေတာ့
ေဆးေဖာ္စပ္ ခ်က္လုပ္သူ ဆရာတိုင္း၏
အလိုဆႏၵျဖစ္ပါသည္။

သို႔အတြက္ ေဆးမွီဝဲသူတို႔သည္လည္း
လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ ေနထိုင္မွဳမ်ားနွင့္
ေရွာင္ျကဥ္ရမည့္ အရာဌာနတို႔ကို
အေလးထား ဂရုျပဳ ေရွာင္ျကဥ္ျကရမည္
ျဖစ္၏။ သို႔မွသာ ေဆးသည္ ေဆးအက်ိဴးငွာ
ျဖစ္ျပီး ေရာဂါ ေဝဒနာသက္သာေစဖို႔
လိုရင္းေရာက္ေပလိမ့္မည္။

သို႔မဟုတ္ပါက ဓါတ္ေဆးသည္ ေဆးမဟုတ္ဘဲ
အဆိပ္အျဖစ္သို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳမ်ားကို
စိတ္မသက္သာဖြယ္ ျကံဳေတြ႔ရသည္မ်ား
ျကားသိျကရေတာ့၏။ဤသည္မွာ ဓါတ္ေဆး
အသံုးျပဳ မွီဝဲျကေသာ ဆရာနွင့္ လူနာတို႔၏
ဓါတ္ေဆးမွီဝဲျခင္းအေပၚ ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္အတြက္
အားနည္းေသာ အသိအျမင္မ်ားေျကာင့္
အေျချပဳျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ေတာ့၏။

[၆]

" ေဆးခ်က္လုပ္ေသာ ဆရာသည္
   ေလာဘ ေဒါသ မဦးစီးသင့္ "

စာေရးသူ၏ မိတ္ေဆြထဲတြင္
သေဘာၤသားဘဝမွ အနားယူလိုက္ျပီး
သေဘၤာဆက္မလိုက္ေတာ့ဘဲ
အဂၢိရပ္ထိုးေသာ ဓါတ္ေဆးဆရာ အျဖစ္
ဝါသနာအတိုင္းေနထိုင္ရွင္သန္ေနျပီး
ဓါတ္ေဆးခ်က္လုပ္၍ ေဆးေပးရာ၌လည္း
ထိုက္သေလာက္ ေရာဂါေဝနာ သက္သာေစသူ
တဦးရွိပါသည္။ ထို ဆရာျဖစ္သူနွင့္
စကားစျမည္ ေျပာဆိုတိုင္း သတိျပဳမိသည္မွာေတာ့
သူ၏ အဓိကလိုရင္းသည္ ေရာဂါေဝဒနာသည္မ်ား
ေဝဒနာသက္သာေစရန္ငွာ လိုရင္းျဖစ္သည္ကို
ေတြ႔ရွိရ၏။ဤသည္မွာ သူ၏ တခုတည္းေသာ
ဆႏၵ ျဖစ္သည္။

ဓါတ္ေဆးခ်က္လုပ္ေသာ ဆရာတို႔သည္
အေျခခံစိတ္ထားအေနျဖင့္ ထိုဆရာလုိမ်ိဳး
ရွိသင့္ ရွိထိုက္လွေပသည္။ေလာဘ ေဒါသမ်ား
မျကီးစိုးသင့္ ။(ဤကား စကားခ်ပ္ )

[၇]

" အရြယ္နွင့္ ဓါတ္စာ ခ်င့္ခ်ိန္ရာ "

လူတုိ႔၏ သက္တမ္းကို ဗာလ l မဇၥ်ိမ l ဝုဒၶဟူ၍
သုႆုတ   က်မ္းဆရာက အရြယ္သံုးပါး
သတ္မွတ္ပိုင္းျခားထား၏။ဘြားျမင္စမွ
(၁၆) နွစ္တိုင္ေအာင္ ဗာလ ။ (၁၆) နွစ္မွ (၇၀)
တိုင္ေအာင္ မဇၥ်ိမ ။ဤထက္ပိုေသာ အသက္ကို
ဝုဒၶ ဟူ၍ သတ္မွတ္သည္။

ေဆးေပးရာ၌ အသက္အရြယ္ အပိုင္းအျခားကို
အေျချပဳ၍ ေဆးကို အေလ်ာ့အတင္း ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္
မ်ား ရွိ၏။ ဤသည္မွာ ဆရာလုပ္သူတိုင္း အေလးဂရု
ျပဳရမည့္ အေျကာင္းအရာ ျဖစ္သည္။

ဗာလ အရြယ္ကို ေဆးတိုက္ေက်ြးေသာ္
ေဆးခ်ိန္ပါအတိုင္း မတိုက္ေက်ြးရ။ေလ်ွာ့၍ ေက်ြးရသည္။
မဇၥ်ိမ အရြယ္၌ ေဆးတိုက္ေက်ြးေသာအခါ ေဆးခ်ိန္ကို
က်မ္းဆရာ မွာသည့္အတိုင္း တိုက္ေက်ြးအပ္၏။
သို႔ပါေသာ္လည္း အသက္ (၆၀) မွ (၇၀).ျကား
စဥ္းငယ္ ေလ်ွာ့သင့္သည္။

ဝုဒၶအရြယ္မွာ ဗာလ အရြယ္နွင့္ အတူတူ
ယူသင့္၏။ သို႔ရာတြင္ ေဆးပူ ေဆးျပင္းမ်ားကို
အလ်ွင္း မေက်ြးသင့္ ။မတိုက္သင့္အပ္သည္ကို
သတိနွင့္ ယွဥ္ရာ၏။အသက္ (၆၀) မွ (၇၀)
အျကားရွိေသာသူမ်ားကိုလည္း အလားတူ
သတိျပဳက သာ၍ ေကာင္း၏။

[၈]

" ဓါတ္ျပာ (ဓါတ္ေဆး) စားသူတို႔ ေရွာင္ျကဥ္ရန္
  အစားအေသာက္နွင့္ အရာဌာန "

" ေရွာင္ျကဥ္ရန္ အစားအေသာက္ "

ဓါတ္ျပာမ်ားကို မွီဝဲ သံုးေဆာင္ေသာအခါ၌
ေက်ာက္ဖရံုသီး l ဖရဲသီး l ဆီးသီး l ပဲပိစပ္ l
သျပစ္သီး l ခေပါင္းေရျကည္ေစ့ l သီးသီးနွစ္ l
စြယ္ေတာ္ပြင့္ l ကစီရည္ l ျကာပြင့္ lသခြား l
ဆူးပန္းပြင့္ l ခိုသား  ဤဆိုခဲ႔ျပီးေသာ
ဂိုဏ္းဝင္တို႔သည္ ကကာရာဒိဂဏ ဂိုဏ္းဝင္
တို႔မည္ကုန္၏။ ထို ဂိုဏ္းဝင္ အစားအေသာက္
တို႔ကို (ရသာယန) ဓါေဆးမွီဝဲစားေသာက္ရာ၌
အက်ိဳးမ်ားေစရန္အတြက္ မည္သည့္အခါမ်ွ
မမွီဝဲသင့္ ။

ထိုမွတပါး လိေမၼာ္သီး l အုန္းသီး l ပုန္းရည္ l
သံပုရာစေသာ ခ်ဥ္ေသာ အစာအဟာရမ်ားနွင့္
ေရ၌အမွီျပေနျကေသာ တင္က်ီး l ဗ်ိဳင္းေအာက္
စေသာ သတၲဝါမ်ားအသား ျကိမ္ဖူး l ျကက္သား
မ်ားကိုလည္း မစားသင့္။

ငွက္ေပ်ာရြက္တြင္ ထမင္းထည့္၍ ဒိန္ခ်ဥ္နွင့္ေရာ
စားေသာက္ျခင္းကို၎ l ဆားပုပ္ကို
မွီဝဲျခင္း၎ l ေျကးခြက္တြင္ အစာအဟာရ
ထည့္၍ စားျခင္းကို ၎ l အစာ ေျကက်က္ခဲေသာ
အစာအဟာရ l ဓါတ္ခ်ဳပ္ေစေသာ အစာအဟာရ l
၎အျပင္ အခ်ဥ္ l အခါး  အစာအဟာအရမ်ားနွင့္
ျငဳပ္သီးစေသာ ထက္၍ပူေသာဂုဏ္ရွိေသာ
အစာမ်ားကို မမွီဝဲသင့္။

ကိုယ္တြင္ ကံုကမံလိမ္းက်ံျခင္း l ပရုပ္လိမ္းက်ံျခင္း
ကိုလည္း မျပဳလုပ္သင့္။(၁၂) နာရီ အခ်ိန္ဝန္းက်င္
မြန္းတည့္အခါ ျပင္းျပေသာ ေနပူတြင္ သြားလာ
လွည့္ပတ္ျခင္းကို မျပဳသင့္ ။ လြန္စြါ ျငင္းခုန္ျခင္း
စကားက်ယ္စြါ မ်ားစြါ ေျပာျခင္း မျပဳရ။

အခ်ိဳ႕ေသာ ဓါတ္က်မ္းမ်ား၌
ဖရဲသီး l ျကက္ဟင္းခါးသီး l ငွက္ေပ်ာသီး l
ကုလားမ်က္စိ ပက္ေစာက္ l ဆူးပန္းပြင့္ l
ေတာသဗ်က္သီး l ေက်ာက္ဖရံု l သခြား
ဤ(၈) မ်ိဳးကို အဓိက ေရွာင္က်ဥ္ေစ၏။
အေျကာင္းမွာ ဤအစာ (၈) မ်ိဳးသည္
ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ ဓါတ္ေဆးတို႔ကို
က်င္ျကီး က်င္ငယ္အသြင္ျဖင့္ ေရာကာ
လြန္စြါ ျပန္ထြက္နိုင္ေသာေျကာင့္
ေဆးတို႔၏ သတၱိသည္ ေဝဒနာသည္အတြက္
ေကာင္းစြါ အက်ိဳး မျပဳနိုင္ေသာေျကာင့္ျဖစ္၏။

" ေရွာင္ျကဥ္ရန္ အရာဌာန "

ရသာယနေဆး (ဓါတ္ေဆး)
မွီဝဲသံုးေဆာင္ေသာကာလတြင္ မသင့္တင့္ေသာ
အစားအေသာက္ l မသင့္မတင့္ေသာ အေနအထိုင္
တို႔ကို ေရွာင္ျကဥ္ရမည္။

ျမစ္တြင္ ေရကူးျခင္း l အလြန္အိပ္ျခင္း l
အမ်က္ေဒါသျကီးစြါ ထြက္ျခင္းl အလြန္အမင္း
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း l ေမထံုအလြန္အကဲ မွီဝဲျခင္း l
ေရအလြန္အမင္း မေသာက္ဘဲ ေရငတ္ခံျခင္း l
အစားအေသာက္မမွန္ဘဲ အစာငတ္ခံျခင္း l
ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းတို႔ကို
ေရွာင္ျကဥ္ရမည္။

[၉]

" ဓါတ္ျပာကို မွီဝဲသူမ်ား လိုက္နာက်င့္သံုးအပ္ေသာ
ေနထိုင္မွဳမ်ား … "

သာမညအားျဖင့္ ျပဒါးျပာ (သို႔) ျပဒါးျပာေရာစပ္
ထားသည္ကို မွီဝဲ စားေသာက္သည့္အခါ၌
ခရမ္းသီး l သေဘၤာဗံုလံု l ဟင္းနုႏြယ္ l ျမဴရြက္ l
ပရႏၷဝါရြက္ l ခ်င္းl နံနံေစ့ l ဇီရာ l မဆလာခပ္၍
ေထာပတ္ေျကာ္ စသည္တို႔ မွီဝဲသင့္သည္။

ဆန္မ်ားတြင္ ဆန္ေဟာင္းျဖစ္၍ အနံ႔ရွိေသာ
ရက္ေဝးစပါးမ်ိဳးတို႔၏ ဆန္ l ဂ်ံဳ l ပဲျခမ္း စသည္တို႔ကို
စားသင့္၏။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ အစာအဟာရမ်ိဳးတြင္
ႏြားနို႔ l ဒိန္ခ်ဥ္ l ေထာပတ္ စသည္တို႔ကို
မွီဝဲသင့္သည္။ေသာက္ရန္အတြက္ ေရမွာ
ေန-လ နွစ္ပါးအေရာင္တို႔ေျကာင့္
စင္ျကယ္၍ ျပဳျပင္ထားေသာ ေရတြင္းေရ l
ေရေအးျဖစ္သည္။

" ေဖာက္ျပန္ေသာ ျပဒါးကို စားမိသူတို႔အား
ကုသ ကာကြယ္ရန္နည္း… "

ျပဒါးျပာ l ျပဒါးေသ မဟုတ္ေသာျပဒါးနွင့္
မွန္ကန္စြါ မေသေသာျပဒါး l ဤသို႔
ေဖာက္ျပန္ေသာ ျပဒါးမ်ားကို မွီဝဲျခင္းေျကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေဖာက္ျပန္မွဳကို ကာကြယ္
တားျမစ္ရန္အတြက္ ေထာပတ္နွင့္ ပ်ားရည္တြင္
စင္ျကယ္ေအာင္ သုတ္သင္ထားေသာ ကန္႔ကို
သင့္ေတာ္သေလာက္ယူ၍ ကြမ္းရြက္ရည္နွင့္
တိုက္ေက်ြးေသာ္ ျပဒါးေျကာင့္ျဖစ္ေသာ
ေဖာက္ျပန္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို  (၃-၄) ရက္အတြင္း
တိုက္ခါမ်ွနွင့္ ေပ်ာက္ကင္း၏။

မေကာင္းေသာျပဒါး I ခဲ စေသာ ေဒါသမ်ားရွိေသာ
ျပဒါးကို မွီဝဲမိ၍ ေဖာက္ျပန္သည္ရွိေသာ္
ျကက္ဟင္းခါးအျမစ္ကို ထု၍ တိုက္ပါ။
လ်င္စြါ ေပ်ာက္ကင္း၏။

[၁၀]

" ရသာယနေဆး "

" ရသာယနေဆး " ဆိုသည္မွာ
ေဆးကိုသံုးစြဲလိုက္ေသာအခါ ကိုယ္၌ျဖစ္ေသာ
ေရာဂါ l ထိုေသာေျကာင့္ စိတ္၌ျဖစ္ေသာေရာဂါတို႔ကို
ေပ်ာက္ကင္းေစနိုင္၏။အခ်ိန္မတန္ အရြယ္မေရာက္မီ
အိုမင္းျခင္းကို တားျမစ္နိုင္၏။မ်က္စိကို ေတာက္ပ
ျကည္လင္ေစ၏။

ခႏၶာကိုယ္တြင္ရွိေသာ
ေကာင္းေသာ ဓါတ္တို႔ကို တိုးပြါးေစသည္။
ထိုေဆးကို " ရသာယနေဆး " ဟု
ေခၚသည္။

[၁၁]

" ဓါတ္နွင့္အဆိပ္."

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခဲ႔သည့္အတိုင္း ဓါတ္ေဆးပညာသည္
မ်ားစြါ နွစ္ျခိဳက္အားက်ဖြယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း
သက္ရွိ အဆိပ္ - သက္မဲ႔ အဆိပ္ ခြဲရာတြင္
ထိုဓါတ္မ်ားသည္ သက္မဲ႔အဆိပ္မ်ားျဖစ္ေနသည့္
အခ်က္ပင္ျဖစ္ေပသည္။အဆိပ္သည္ လ်င္ျမန္စြါပင္
အသက္အႏၱရာယ္ ျပဳတတ္သည္ကိုလည္း
အထူးအေထြ ေရးျပရန္မလိုေခ်။ထို႔ေျကာင့္လည္း
စာေပဗဟုသုတနည္းပါးျခင္း -လက္ေတြ႔က်ြမ္းက်င္မွဳ
မရွိျခင္း - နွစ္မ်ားစြါ ဆရာသမားေကာင္းထံ၌ က်နစြါ
ဆည္းပူးထားျခင္း မရွိျခင္း-ကံအေျကာင္း မညီမ်ွျခင္း-
မထင္မွတ္ေသာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေပၚျခင္း
အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ ဓါတ္ေဆးကို
အသံုးျပဳပါက ဓါတ္ေဆးသည္ အျမိဳက္ေဆးမဟုတ္ဘဲ
အဆိပ္ေဆးနည္း ျဖစ္မည္ကား ဧကန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဤသည္ကိုလည္း
ျမန္မာ့အာယုေဗၺဒ သိမ္ျဖဴေဆးသိပၸံဆရာေတာ္
ေရးသားေသာ " အုိမႈႏွင့္ဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား "
စာအုပ္တြင္ပါဝင္ေသာ
" ကု႒ေရာဂါႏွင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ရေသာျပာ "မွ
သိကၡာေတာ္ရ ဆရာေတာ္တပါး၏
အျဖစ္အပ်က္သည္ သက္ေသခံေနေပ၏။

ဆရာေတာ္သည္ ပထမအဆင့္
ဓါတ္ျပာကို ခ်က္လုပ္ျပီးစီးခ်ိန္၌ ဂ်ပန္တို႔ဝင္ေရာက္ခ်ိန္နွင့္
ျကံဳျကိဳက္ရာ စစ္ေဘးတိမ္းေရွာင္ရင္း ျပာကို
မီးမျပတ္ဖုတ္ခဲ႔ရာတြင္ ဝဟနိ ေဒါသ(မီး - အညစ္အေျကး)
ကပ္ဟန္ရွိရာ စစ္ျပီးကာလ ဓါတ္ျပာကို ေသာက္သံုး
ခ်ိန္တြင္မူ ခႏၶာကုိယ္အတြင္းရွိ ေသြးသားဓာတ္ (၇)ပါးတုိ႔၌
ေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ ဥသၼာေတေဇာ ပ်က္စီးၿပီး၍
အဆိပ္သင့္ရရွာေလသည္။

(၁၂)

" ဓါတ္နွင့္အညစ္အေျကး… "

ဓါတ္က်မ္းမ်ားသည္ လြန္စြါက်ယ္ဝန္း၏။ေရွးဆရာရေသ့
မ်ားသည္ ဓါတ္က်မ္းမ်ားကို သမုျဒာနွင့္ ဥပမာကပ္ကာ
စီရင္ေရးသားျမဲျဖစ္သည္။ ဓါတ္ေဆးအေျကာင္း-
ဓါတ္ေဆးကို မေဖာ္မီ အမ်ိဳး အစား -အျပား -
သရုပ္ စစ္ မစစ္ - ဓါတ္ေဆးေဖာ္ရာ၌ စင္ျကယ္မွဳ-
မစင္ျကယ္မွဳ အစရွိသည္ျဖင့္  မ်ားစြါ နက္နဲေပ၏။
ဥပမာ =  ျပဒါးတြင္ မလ ,ေဒါသ မ်ား ရွစ္မ်ိဳး ရွစ္ထပ္
ဝန္းရံတြယ္ကပ္ေန၏။

၎တို႔မွာ
၁။နာဂေဒါသ(ခဲ- အညစ္အေျကး)
၂။ဝဂၤေဒါသ (ဘင္ - အညစ္အေျကး)
၃။မလ ေဒါသ(ေခ်း - အညစ္အေျကး)
၄။ဝဟနိ ေဒါသ(မီး - အညစ္အေျကး)
၅။စင္စလ ေဒါသ(ဂ်ြတ္ -  အညစ္အေျကး)
၆။ ဝိသ ေဒါသ(အဆိပ္ - အညစ္အေျကး)
၇။ ဂိရိေဒါသ (စိန္ စေသာဓါတ္မ်ားပါေနသည့္  အညစ္အေျကး)
၈။အသဟာယဂၢိေဒါသ(ေအာက္ဇီဇင္း စသည့္ ေဒါသမ်ား)
ဟူ၍ ရွစ္မ်ိဳးေသာ အညစ္အေျကးေဒါသတို႔ရွိကုန္၏။

ထို႔ေျကာင့္ ဓါတ္ေဆးကို စီရင္ ခ်က္လုပ္ေသာ
ဆရာျဖစ္သူသည္ မည္သည့္ဓါတ္ကို ခ်က္လုပ္သည္
ျဖစ္ေစ " စင္ျကယ္ေအာင္ သုတ္သင္ဖို႔ "
အထူး လိုအပ္ေျကာင္း အျကံျပဳေရးသားရင္း
" ဓါတ္ေဆး အသံုးျပဳသူမ်ား လိုက္နာရန္နွင့္
   ေရွာင္ျကဥ္ရန္ …"  စာစုအား
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါေတာ့သည္ ။

                                       ေမာင္သုခ
                                      (12_Feb_ 2018)

ကိုးကားရာက်မ္းမ်ား …

[၁]
" ရသတရဂၤၤ ိ
ဓါတ္သမုဒၵရာ က်မ္းျကီး… "
ျမန္မာ့အာယုေဗၺဒ
သိမ္ျဖဴ ေဆးသိပၸံဆရာေတာ္
အရွင္နာဂေသနာဘိဝံသ - ဓမၼာစရိယ 

[၂]
" ေဒသနာနယ ေဆးက်မ္း"
သမားေတာ္ျကီး ဦးေသာင္းနိုင္
(ဓမၼာစရိယ l အဘိဝံသ )

[၃]
" သမားဂုဏ္ရည္က်မ္း "
ျမန္မာအာယုေဗၺဒ (သိမ္ျဖဴေဆးသိပၸံ)
ဝဏၰေက်ာ္ထင္ ဦးဘသန္း

[၄]
" ဥတုေဘာဇန သဂၤဟက်မ္း "
  (ေယာျမိဳ႕စားအတြင္းဝန္ ဦးဘိုးလိွဳင္)

[၅]
  " ကဝိေသတၱဳ မဥၨဴသာက်မ္း "
   (ဦးေပၚဦး ေလ်ွာက္ထံုး )…

No comments:

Post a Comment