" စေလဦးပုည အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖနွင့္ မင္းတုန္းမင္း "
________
ေမာင္သုခ
___________
[၁]
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္သည္
ဘာသာေရး l သာသနာေရးကို အလြန္အမင္း
အေလးထား ခ်ီးေျမွာက္ေသာ လက္ထက္ဟု
ဆိုက မွားမည္မထင္ ။ ထိုသို႔ ဘာသာ သာသနာကို
အစြမ္းကုန္ ခ်ီးေျမွာက္ေသာ မင္းတုန္းမင္းတြင္
ေရႊတိုက္စာရင္းဝင္ မိဖုရားေပါင္း (၅၃) ဦးရွိျပီး
လက္လီစိတ္ေသာ ေမာင္းမေပာင္းမည္မ်ွရွိသည္ကိုလည္း
ခန္႔မွန္း၍ မရနိုင္ေလာက္ေပ။
အျကမ္္းဖ်င္း သိရသည္မွာ
ထင္ရွားေသာ မိဖုရား (၄၅) l သားေတာ္ (၅၅) l
သမီးေတာ္ (၅၃) )သားေတာ္ သမီးေတာ္
နွစ္ရပ္ေပါင္း (၁၀၈) ေယာက္ရွိသည္ဟု
ဆိုသည္။
[၂]
မင္းတုန္းမင္းသည္ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ျခင္းကို
အေထာက္အပံ႔ျပဳသည့္ ဘုရင္ျဖစ္ျပီး
ဘာသာ သာသနာကို အစြမ္းကုန္
ခ်ီးေျမွာက္သေလာက္ မယားေတြ သားေတြ
ေပါမ်ားသေလာက္ တိုင္းေရးျပည္းေရးတြင္ကား
အလြန္ေရွာ္လွသူဟု စာေရးသူယူဆပါသည္။
အေျကာင္းမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္တျခမ္းကို
အဂၤလိပ္က သိမ္းပိုက္ထားသည္ကိုလည္း
ခမ်ာ ရင္ျကားေစ့ေရးမူဝါဒ လက္ကိုင္ထားျပီး
ဖားယား ေပါင္းသင္းရရွာ၏။ထိုသို႔ အဂၤလိပ္ကို
ရင္ျကားေစ့ဖားယားျပီး ေအာက္က်ေနာက္က်
ဘုရားလိုကိုးကြယ္ ေပါင္းသင္းခဲ႔ေသာ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္
ဘမ်ိဳးဘိုးတူ သားေတာ္ ငေပါမင္းလက္ထက္တြင္
အဲ အဲ " သီေပါမင္း " လက္ထက္တြင္
အဂၤလိပ္က ျမန္မာတျပည္လံုးကို
ေသနတ္တခ်က္မွ မေဖာက္ဘဲ
သိမ္းလိုက္ေလေတာ့၏။
(စာျကြင္း - ထို႔ေျကာင့္ စာေရးသူသည္
ရင္ျကားေစ့ေရး မူဝါဒ ဆိုသည့္အေပၚ
အတိုင္းအတာ တခုထက္ေက်ာ္လာပါက
အယံုအျကည္ စိုးစဥ္းမ်ွ မရွိပါဟု ေျပာလိုသည္။)
ဒီလို ေအာက္က်ေနာက္က်နဲ႔
အဂၤလိပ္ကို ေခ်ာ့ေမာ့ မေပါင္းသင္းရင္လည္း
သူ႔ကို ထီးနန္းျဖဳတ္ခ်ျပီး ျမန္မာတျပည္လံုးကို
အဂၤလိပ္က သိမ္းပစ္လိုက္မွာ
အေတာ္ေျကာက္လန္႔ရွာသည့္ သေဘာပင္။
အဂၤလိပ္ဆီက ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လည္
သိမ္းပိုက္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ မင္းတုန္းမင္းျကီးတေယာက္
စိတ္ကူးထဲမေျပာနွင့္ အိပ္မက္ထဲပင္ ထည့္ခဲ႔ပံုမေပၚ။
အဂၤလိပ္ကို မင္းတုန္းမင္းဖင္တုန္ေအာင္ ေျကာက္တဲ႔
သက္ေသကေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံကို အိႏၵိယ
ဘုရင္ခံခ်ဳပ္လာလည္တဲ႔အခါ ရွင္ဘုရင္ေတြကို
ျကိုဆိုသလို ထီးျဖဴမိုးျပီး ျကိုရမယ္ဆိုလို႔
ထီးျဖဴမိုး ျကိုဆိုခဲ႔တဲ႔အျပင္ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖနဲ႕
ယင္းေတာ္မေလးကို ရန္ကုန္မွာ ျကိုဆိုေဖ်ာ္ေျဖဖို႔
မင္းမိန္႔နဲ႕ ေစလႊတ္ေပးခဲ႔ေလရဲ႕ ။
မင္းတုန္းမင္းသည္ အဂၤလိပ္အေပၚ၌
အဖားပက္စက္ေသာေနရာတြင္ ဧတဒဂ္ေပးထိုက္ေသာ
ဘုရင္ဟု ဆိုက မွားမည္မထင္။
[၃]
ေနာက္တလၾကာေတာ့ ထီးျဖဴသိပ္ျကိုက္တဲ႔
ဘုရင္ခံခ်ဳပ္လည္း ‘ပို႔ဘလဲ’ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ အက်ဥ္းစခန္း
တခုကို စစ္ေဆးေနတုန္း အက်ဥ္းသားတဦးရဲ႕လက္ခ်က္နဲ႔
ထီးျဖဴေဆာင္းျကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူေလတယ္။
ဆရာေဖက အဲဒီ႔အခါမွာ တျပည္လံုးေက်ာ္တဲ့
ေတးထပ္တပုဒ္နဲ႔ ေသသြားတဲ႔ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ကို
“ ပိတ္ရွာၿပီ ဇီဝိ l ဘုန္းမတန္႔ ဘုန္းတန္႔ၾကံတယ္၊
ဆံုး႐ုပ္နမ္ သြားေပါ့ ဝီဇိ၊ မင္းတုတု ေခြးေသ ေသ …”
ဆိုျပီး ေမတၱာစာခ်ိဳးလိုက္ေတာ႔ေလတယ္။ ။
ဆရာေဖရဲ႕ ေတးထပ္က လူတကာ
ပါးစပ္ဖ်ားကေနတဆင့္
ဇာတ္ကတဲ႔ ဇာတ္ပြဲေတြမွာပါ ပါလာေတာ့
ျမန္မာႏိုင္ငံကို မတရား သိမ္းပိုက္ထားတဲ႔
အဂၤလိပ္ေတြဟာ ငယ္နိုင္ျဖစ္တဲ႔
မင္းတုန္းမင္းဆီ သံတမန္ေစလႊတ္ျပီး
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖကို အေရးယူေပးဖို႔
ေတာင္းဆိုတယ္။
[၄]
"မင္းတုန္းမင္းႀကီးကလဲ သိပ္သတၱိေကာင္းတဲ႔
ရွင္ဘုရင္မဟုတ္လား …??? ဒါမ်ိဳးေတာ့
ဘယ္လက္ခံပါ့မလဲ …ကိုယ့္နိုင္ငံသားကို
ဘယ္အထိခံပါ့မလဲ … ဒီေတာ့ကာ
ခပ္ျမန္ျမန္ပဲ သူ႔ပလႅင္ကာကြယ္ဖို႔အေရး
မိဖုရားေတြနဲ႔ ရတက္ေအးေစဖို႔ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖကို
ဖမ္းဆီးၿပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ပစ္လိုက္ေလရဲ႕ ။
" သြားေလေရာ့ ငမိုက္သား … ငါဘုရင္ေတာင္
အဂၤလိပ္ကို ေလက်ယ္က်ယ္ မလည္ရဲဘူး …
ဒင္းက ေတးထပ္ပါ ခ်ိဳးေလရဲ႕ " ဆိုျပီး
ေတြးေလမလားပဲ ။အဲဒီ႔အခ်ိန္မွာ မင္းတုန္းမင္းရဲ႔
အိပ္ေဆာင္သာ ဝင္ျကည့္သူရွိရင္ အဂၤလိပ္ေျကာက္
ေရာဂါနဲ႔ ငါတို႔ ရွင္ဘုရင္ခမ်ာ ဒူးတဆတ္ဆတ္
တုန္ေနရွာမယ္လို႔ စာေရးသူ
ေတြးမိေလရဲ႕။
ဘုရင္ေခတ္မွာ စာေရးရတာ လြယ္တာမွတ္လို႔။
ကုတ္ေပၚဓါးမိုးခံျပီး စာေရးရသူေတြဆို
မွန္ေလာက္ပါမယ္။တိုင္းတပါးသားက
မဟုတ္တာ မေတာ္တာလုပ္လို႔ေရးတာေတာင္
ကိုယ့္ဘုရင္က ဖမ္းဆီး အခ်ဳပ္ခ်တဲ့
သမိုင္းတြင္ခဲ႔တဲ႔ အျဖစ္။
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ဆိုတာက
ုျမင္းကြန္း၊ ျမင္းခုန္တိုင္ အေရးအခင္းမွာ
မကၡရာမင္းသား က မင္းတုန္းမင္းကိုကယ္တင္တဲ့အခါ
ေနာက္ပါးက လိုက္ပါခဲ့တဲ႔သူပါ။
ကေနာင္မင္းသားျကီး နတ္ရြာစံတာ မေက်နပ္လို႔
ကေနာင္မင္းရဲ႕သားေတာ္ ပတိမ္းစား
သူပုန္ထတဲ့အခါမွာလည္း ေညာင္ရမ္းမင္းသားနဲ႔အတူ
ပါဝင္တိုက္ခုိက္ခ့ဲတယ္။
ဒါ့ေျကာင့္ " ဦးပုညနဲ႔ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ "
စာေပတိုက္ပြဲျဖစ္တာဟာ သိပ္ထူးထူးဆန္းဆန္းေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးပုညဟာ မသင့္ေတာ္ရင္ ဘုရင္ပါမခ်န္
ေတးထပ္တဲ႔သူ။ ဆရာေဖကေတာ့ မင္းတုန္းမင္းကို
အင္မတန္ျကည္ညိဳတဲ႔သူ။ ဒီလိုနွစ္ေယာက္ရဲ႕
စာေပတိုက္ပြဲဟာ အလြန္အနွစ္သာရရွိရွိ ေပၚထြက္ခဲ႔တာ
ျမန္မာစာေပအတြက္ေတာ့ အက်ိဳးျကီးလွပါတယ္။
[၅]
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို အာဇာနည္မ်ိဳး
ထိုေခတ္ထိုအခါကသာ ေမြးဖြားခဲ႔ရင္
ျမန္မာျပည္ သူ႕က်ြန္ဘဝ ေရာက္ဖို႔ ခဲယဥ္းမွာ
အမွန္ပါပဲ။
နိုင္ငံတကာအျမင္ရွိျပီး အေမ်ွာ္အျမင္ျကီးလို႔
အစြမ္းအစ ရွိလွတဲ႔ ကေနာင္မင္းသားလို
တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ ခမ်ာလည္း မင္းတုန္းမင္းရဲ႕
သားေတာ္မ်ားက လုပ္ျကံအျကမ္းဖက္လိုက္ျကတယ္။
သူ႔သားေတာ္ေတြက
အသံုးမက်တဲ႔ ဖခင္ဘုရင္ကိုပါ ဆက္လက္သတ္ျဖတ္ဖို႔
ျကိုးစားတဲ႔အခါ တင္ပါးနွင့္ ဖေနာင့္ တသားတည္း
အလား မင္းတုန္းမင္း အေျပးေကာင္း၍သာ
ေစာေစာစီးစီး နတ္ျပည္သို႔ မျကြနိုင္ျခင္းျဖစ္၏။
မိန္းမဆိုတာ ရသေလာက္ ယူတိုင္းလည္း မေကာင္း
မယားမ်ားျခင္း၏ ျပႆနာသည္ ေသးေသးမႊားမႊားေတာ့
မဟုတ္ေျကာင္း သမိုင္းကသင္ခန္းစာ ေပးလ်က္
ရွိေပေတာ့သည္။ဒါတင္ပဲလား ဆိုေတာ့
မဟုတ္ေသး ။
[၆]
မင္းတုန္းမင္း၏ မိဖုရားေတြထဲမွ အခ်ိဳ႕
ကာမေမွာက္္မွား အက်င့္ေဖာက္ျပားသည့္ သတင္းသည္
တိုင္းေက်ာ္ ျပည္ေက်ာ္ ဟိုးေလးတေက်ာ္ေက်ာ္ရွိလွရာ
စေလဦးပုညက ပဒုမျပဇာတ္တြင္
" ဆိပ္ရည္ေပါက္ေပါက္ ေတာေျမြေဟာက္ထက္
လန္႔ေျကာက္ေကာင္းစြါ l ကိေလသာနွင့္ တဏွာျကီးလွ l
အသစ္ျမင္လ်ွင္ လင္ကိုသတ္၍ l ျကံတတ္လွ။
မိန္းမတို႔ပင္ မွတ္ရမည္။
ေျမြ၏လ်ွာနွင့္ ဖြတ္လ်ွာသ႑ာန္
တလင္နွင့္မ်ွ အားမရ နွစ္ခြျကံ
ေဖာက္ျပန္ျမဲသာ မွတ္ရမည္။
ျမတ္သည္ ယုတ္သည္ l သည္နွစ္လီ l
အရွည္မငဲ႕ l အေတာက္ျကီးဟဲ႔ l မီးပံု ကဲ႔သို႔ l
ထည့္သမ်ွေျပာင္ အကုန္ဟပ္၍ l ပံုမွတ္ေဆာင္
က်ြမ္းေလာင္စျမဲ ျဖစ္ေခ်သည္ " ဟု
စပ္ဆို သတိေပးရသည္ အထိပင္ ။
ဤေရြ႕ဤမ်ွ ရွဳပ္ေထြးေပြလီလွေသာ
ျမန္မာမင္းတို႔ ဘဝေနမွဳပါတကား ။
[၇]
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ ဘာသာ သာသနာကို
ခ်ီးေျမွာက္သေလာက္ ရဟန္းဆိုးမ်ားလည္း
အပံုအပင္။ စစ္ကိုင္း ေခ်ာင္ကိုးေခ်ာင္မွ ရဟန္းအခ်ိဳ႕
မေတာ္မေလ်ာ္ေနေသာေျကာင့္ စေလဦးပုညက
ဝိဇယျပဇာတ္တြင္ " ဖန္ဝတ္လြင္ စိတ္ပုတီးနွင့္
ခင္ျကီးေတြ ခ်ိဳးေထာင္တဲ႕ l ကိုးေခ်ာင္ကို
ဝင္လိုက္မယ္ " ဟူ၍ စပ္ဆိုကာ
သေရာ္ခဲ႔ေလ၏။ သကၤန္းအရွိန္ေျကာင့္ ဒုႆ ီ လ
ရဟန္းမ်ားအား အေရးယူဖို႔ ခက္ခဲပံုကို
" ထိုသူယုတ္၌ အျမတ္ေခါင္ထြတ္ သကၤန္းျမတ္ကို
ဝတ္လ်က္ရွိပေခ်သည္။ ဘုရားလိွဳဏ္ေခါင္း
ေအာင္း၍ မာန္ေသြး l ေဟာင္သည့္ ေခြးကဲ႔သို႔ l
အေရးျပဳငွာ ခြင့္မသာ " ဟု ဆဒၵန္ဆင္မင္း
ဝတၳဳတြင္ ေရးသား ေထာက္ျပခဲ႔သည္။
ယခုေခတ္ သကၤန္းတကားကားနွင့္
လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းေနျကေသာ
ရဟန္းဆိုးမ်ား သတိျပဳဖြယ္ပင္ ။
ဘာသာ သာသနာထြန္းကားလွေသာ
မင္းတုန္းမင္းေခတ္တြင္ ေဗဒင္ယျတာအလြန္ ယံုုျကည္
ျက၍ ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္ေသာ သာဓက
တရပ္လည္း ေအာက္ပါအတိုင္း
ရွိခဲ႔ေလသည္။
[၈]
တေန႔တြင္ ဦးျကံဘက္အမည္ရွိသူတဦးသည္
က်ြန္းသား ရုပ္ပြါးေတာ္တဆူကို ေရႊသကၤန္းကပ္၏။
ေရႊသကၤန္းကို ေအာက္နားမကပ္ဘဲ နဖူးသင္းက်စ္ကိုမွ
ကပ္လိုသည္။ရုပ္ပြါးေတာ္က ဥာဏ္ေတာ္ျမင့္ျပီး
ျကီးသျဖင့္ နဖူးမွီေအာင္ ထိုရုပ္ပြါးေတာ္အေပၚ
ခြတက္ေတာ့၏။ထိုသို႔ ကိုးယို႔ကားယား ဆြဲရင္း
တက္ရင္း နားရြက္ေတာ္ကို ေခ်ာ္နင္းမိရာ ရုပ္ပြါးေတာ္
နားရြက္ပဲ႔ေလေတာ့သည္။ ထိုအေျကာင္းကို စေလဦးပုည
ျမင္သိေလေသာ္
" တကာ ျကံဘက္ ငါ့နားရြက္ကို
နင္းတက္ ခ်ိဳးသြား ေရႊတျပား နွင့္
ငါကား မေက် ျကံဘက္ေရ
နားရြက္ယူခဲ ႔ ေရႊခြါလွဲ႕ " ဟူ၍
ရုပ္ပြါးေတာ္ အနီး တရားခံကို ေရးသား
ထားလိုက္ေလေတာ့သည္။ ဦးျကံဘက္သည္
ရုပ္ပြါးေတာ္နားရြက္ပဲ႔အား လူမသိသူမသိ
ဖြက္ယူျပီး ထိုအနီးအနား၌ လႊင့္ပစ္ဟန္ရွိေလ၏။
ဦးပုည ေရးသားပံုမွာ ဘုရားရွင္နားရြက္ေတာ္
ရွာမေတြ႕ေသးသည့္ သေဘာျဖစ္ေပ၏။
(အခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာမ်ားမွ
ဦးျကံဘက္အား ဦးပုည၏ ဦးေလးဟု ေရးသားသည္ကို
ေတြ႔ရသည္။ စာေရးသူေတာ့ မဟုတ္ဟု ထင္မိေလ၏။)
[၉]
ဦးပုညသည္ ကေနာင္မင္းသားျကီး
တိမ္းပါးရေသာ ျမင္းကြန္း ျမင္းခံုတိုင္ တို႔၏
နန္းတြင္းလုပ္ျကံမွဳ၌ အခါေတာ္ေပးျဖစ္သည္ဟု
ဆို၏။
ျမင္းကြန္း ျမင္းခံုတိုင္တို႔က လည္ပင္းကို
ဓါးမိုး၍ ျခိမ္းေျခာက္ခိုင္းေစရာ စာေပသမား ဦးပုည
မထိတ္သာ မလန္႔သာ အေျကာက္လြန္၍ အခါကို
လႊဲေပးခဲ႔ေျကာင္း အစဥ္အဆက္ေျပာျကသည္။
မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ ဦးပုည
အခါေပးသည္ ဆိုသည့္ ထြက္ခ်က္သည္ ျမင္းကြန္း
ျုမင္းခံုတိုင္တို႔ စစ္ေဆးခ်က္မွ စကားျဖစ္ေသာေျကာင့္
စာေရးသူေတာ့ မသကၤာလွ။မယားမ်ားလွေသာ
မင္းတုန္းမင္း၏ ရာဇပရိယာယ္ကို ေလ်ွာ့တြက္၍ေတာ့
မရေပ။
[၁၀]
ဦးပုညသည္ မင္းတုန္းမင္းနွင့္ ကေနာင္မင္းသားျကီး
စိတ္ခုေတာ္မူျကစဥ္အခါကပင္ ျပန္လည္
သင့္ျမတ္ျကေစရန္ " ေရသည္ျပဇာတ္ " ကို
ေရးသားျပီး ဘုရင္ထံဆက္သြင္းခဲ႔သည့္
တိုင္းေရးျပည္ေရး အျမင္က်ယ္လွေသာ
စာေပသမားျဖစ္၏။
စိတ္ခုေတာ္မူရျခင္းမွာ မင္းတုန္းမင္းသည္
သားေတာ္ မလြန္မင္းသားကို အိမ္ေရွ႕ေပးရန္
ျကံစည္ေတာ္ မူသည္ကို ကေနာင္မင္းသားျကီး
ရိပ္မိေသာေျကာင့္ စိတ္ခုေတာ္မူ၏။ထိုမွေန၍
တစ တစ နန္းေတာ္သို႔ အဝင္အထြက္နည္းလာျပီး
ေနာက္ဆံုးတြင္ နားကိုက္သည္ဟု အေျကာင္းျပကာ
ကာလအတန္ျကာ နန္းေတာ္ ဝင္မလာေတာ႕ေပ။
ဤအေရးတြင္ စျကာေဒဝီမိဖုရားေခါင္ျကီးလည္း
ဝိုင္းဝန္းေစ့စပ္ေသာေျကာင့္ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္နွစ္ဦး
ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေလ၏။
(ဤေရသည္ျပဇာတ္နွင့္ ပက္သက္၍ ကြဲလြဲခ်က္
တခ်ိဳ႕မွာ ေရသည္ျပဇာတ္အား ကေနာင္မင္းသားျကီးက
ေနာင္ေတာ္အား ေတာင္းပန္လိုေသာေျကာင့္ ဦးပုညအား
ေရးခိုင္းသည္ဟု တခ်ိဳ႕ဆိုျက၏။ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းျကီး
မွတ္သားခ်က္နွင့္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕မင္းနတ္ရြာစံျပီးမွ
မကၡရာမင္းသားကို အိမ္ေရွ႕စံေပးရန္ရြယ္၍ မင္းတုန္းမင္းက
ေရးခိုင္းသည္ဟု ဆိုျကသည္။
စာေရးသူကေတာ့
ဦးပုညသည္ မင္းတုန္းမင္းနွင့္ ကေနာင္မင္းသားျကီး
စိတ္ခုေတာ္မူေနျကျပီး တိုင္းေရးျပည္ေရး
စိတ္မေအးနိုင္ေသာေျကာင့္ ျပန္လည္
သင့္ျမတ္ျကေစရန္ မည္သူ႔တိုက္တြန္းခ်က္မွ
မပါဘဲ " ေရသည္ျပဇာတ္" ကို
ကိုယ္တိုင္ေရးသား ဆက္သြင္းသည္ဟု
ထင္ျမင္ယူဆပါသည္။ )
[၁၁]
ဤသို႔ ျမန္မာတို႔၏ရွိတ္စပီးယား တျဖစ္လည္း
ဦးပုည၏ ေနာက္ဆံုးခရီးကား ဆို႔နင့္ဖြယ္ရာပင္။
တိုင္းသိျပည္သိ ျကည္ညိဳေလးစားျကေသာ
စာေပပညာရွင္ျကီးကို ဖမ္းဆီးရမိျပီး သတ္ခဲ႔သည္မွာ
သာမာန္ျမိဳ႕ဝန္အဆင့္သာရွိသည့္ ဦးသာအိုး
ဆိုသူျဖစ္ေလ၏။
ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္မ်ား၌ ျမင္းကြန္းမင္းသားမ်ားအား
အခါေပးသည့္ ေဗဒင္ဆရာစာရင္းတြင္ ဦးပုည
မပါေျကာင္း ဆိုျက၏။ ထိုကဲ႔သို႔ ခိုင္လံုေသာ
သက္ေသ မရွိသျဖင့္လည္း ရံုးတင္တရားစြဲဆိုမွဳ
မျပဳနိုင္ေသာေျကာင့္ သတ္ပစ္ဟန္ရွိသည္။
သာမာန္ ေဗဒင္ေမးသည္ကို
ျပန္ေျဖရံုေလာက္ျဖင့္ ယခုကဲ႔သို႔ ေသဒဏ္မထိုက္
သင့္ေျကာင္းလည္း သံုးသပ္ျကသည္။ ဖမ္းစဥ္က
မင္းမိန္႔နွင့္ ဖမ္းထားသူ တရားခံအား သာမာန္
ျမိဳ႕ဝန္တဦးက သတ္ပစ္လိုက္သည္ဆိုရာ၌
အလြန္တရာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ဖြယ္
ေကာင္းေပေတာ့သည္။ဘုရင္၏ ပေယာဂ
လံုးဝမပါဝင္ပါဟု ဆိုရန္ ဆိုေရးခက္လွ
ေခ်ေတာ့၏။
မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ
ျမန္မာ့စာေပပညာရွင္ျကီးတဦးမွာေတာ့
မင္းတုန္းမင္း စကားလို ေျပာရလ်ွင္ျဖင့္
" လူကို ေခြးသတ္လို႔ ေသရွာေလျပီ "တကား …
……………………………………………
………………………………………………
…………………………………………………
ေမာင္သုခ
[23 - Nov - 2017 ]
No comments:
Post a Comment