Monday, December 4, 2017

ညာတင္ကုဋ္ဆိုသည္မွာ

" ညာတင္ကုဋ္ဆိုသည္မွာ "

_________
ေမာင္သုခ
___________

[၁]

ဘုရားရွင္သည္ သကၤန္းေတာ္ ဝတ္ဆင္ရာ၌
"ဧကသီ(ကိုယ္ရံု) သကၤန္း"ကို 
"လက္ဝဲတစ္ဖက္ ပခံုးထက္"၌ တင္၍လည္းေကာင္း…
"သင္းပိုင္ သကၤန္း"ကို ခႏၶာအခ်က္
"ခါးအထက္" ၌ လည္းေကာင္း…
"ဒုကုဋ္(ႏွစ္ထပ္သကၤန္း)"ကို
"ပခံုးထက္"၌ လည္းေကာင္း …
စနစ္တက် ဝတ္ဆင္ ေတာ္မူျမဲ ျဖစ္၏။
ေရွးေရွးဘုရား ရဟႏၲာ ပေစၥကဗုဒၶါ
မ်ားလည္း ထိုကဲ့သို႔ပင္ ဝတ္ရံုေတာ္
မူၾကသည္။

"လက္ယာဘက္ ပခံုး"၌
သကၤန္းတင္သည္ဟု
ထံုးစံမရွိေခ်။

[၂]

လတ္တေလာ ေတြ႔ျမင္ျကရေသာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီဴသန္းေ႐ႊ(ၿငိမ္း)+ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္အား
အမွဴးထား၍ ဟုဆိုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား လွဴဒါန္းထားေသာ လက္တဖက္ေနာက္ပစ္ဟန္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕
မင္းဝံေတာင္တြင္ ေတြ႔ရွိရေသာ ဘုရားဆင္းတုမ်ားအား
အခ်ိဳ႕က " ဘုရားမဟုတ္ ညာတင္ကုဋ္  " ဟူ၍
ေျပာဆိုျက၏။ ညာတင္ကုဋ္ ဟု ေျပာဆိုသူတို႕သည္
ညာတင္ကုဋ္ အေျကာင္းကိုေတာ့ ေသခ်ာသိထားဖို႔
လိုအပ္လွပါသည္။

ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုဆိုသည္မွာ

(၁)
လက္တဆုပ္သာသာ ဝန္းက်င္
အရြယ္ရွိသည္။

(၂)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတု အတြင္းတြင္ (ေရွးဆရာ)
ေလာကီဆရာ အဂၢိရပ္သမားတို႔ စီရင္ထားသည့္
အထိုက္အသင့္ လမ္းေရာက္ျပီးေသာ
ဓါတ္လံုးပါရွိ၏။…

(၃)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုအား
လက္နွင့္ဆုပ္ကိုင္ လွဳပ္ျကည့္က
" ဂ လုပ္ ဂလုပ္ "  အသံျမည္သည္။
အသံျမည္ရျခင္းမွာ ဆင္းတုတြင္း
ဓါတ္လံုးပါဝင္ေသာေျကာင့္
ျုမည္ရျခင္းပင္ …

(၄)
ညာတင္ကုပ္ဆင္းတုမွန္သမ်ွသည္
ျပဒါးေသျဖင့္သာ
ျပဳလုပ္ထားေသာေျကာင့္
ျပဒါးခဲဆင္းတုသာရွိ၏။

(၅)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုသည္
လက္ယာဘက္သို႔ သကၤန္းတင္ထားသည့္
အသြင္သ႑ာန္ ဆင္းတုျဖစ္ပါသည္။

(၆)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုသည္
လက္အေနာက္ျပန္ထားျခင္း
မရွိပါ။လက္ေတာ္ အထားအသိုမွာ
ဘုရားဆင္းတုေတာ္တို႔၏
လက္ဟန္ အေနအထားနွင့္ ဆင္တူ၏။

(၇)
က်ြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ရရွိေသာ
ညာတင္ကုဋ္တြင္
မည္သည့္  အင္းကြက္မ်ွ
မပါဝင္ပါ။အင္းကြက္ပါေသာ
ညာတင္ကုဋ္မ်ားသည္ အစစ္ထက္
အတုျဖစ္ဖို႔  မ်ား၏။
အင္းက အဓိကမက်
ဆင္းတုအတြင္း ဓါတ္လံုးက
အဓိက် ေပသည္။

[၃]

ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတု ရဖူးသူ ရွိသေလာ…???

ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတုအပါအဝင္
ေျကးမည္း(ျခစ္ပိတ္) နွစ္မ်ိဳးလံုးကို ရဖူးသူရွိပါသည္။
ေရွးေဟာင္းပစၥည္း အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူ
ပဲခူးျမိဳ႕ေန  ကိုျမင့္သိန္းဆိုသူသည္ အဆိုပါနွစ္ရုပ္လံုးကို
ရဖူးျပီး စာေရးသူ နွင့္ အလြန္ခင္မင္ေသာေျကာင့္
သူမကြယ္လြန္မီ သူ႔ထံမွ တဆင့္ျကားသိရျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုရွားပါးလွျပီး ျမင္ေတြ႔ရခဲေသာ အထက္ပါ ပစၥည္း
နွစ္ခုလံုးသည္ ပဲခူးရပ္မွ  အထင္ကရေစတီေတာ္တဆူ
အတြင္းတြင္ ႒ာပနာအေနျဖင့္ တည္ရွိျပီးျဖစ္၏။

သူရရွိေသာ ေျကးမည္း(ျခစ္ပိတ္)  ဆိုသည္မွာ
ေရွးေဟာင္းပစၥည္း ေလာကသားမ်ား
အသည္းအသန္  လႊျဖင့္တိုက္ရွာေဖြေနေသာ
ေရွးေဟာင္း ျမန္မာ့အေလးတလံုးမဟုတ္ပါ။
အေရာင္အဆင္း မည္းအိစိုေျပလွေသာ
ဥာဏ္ေတာ္ေသးေသး ဆင္းတုေတာ္ငယ္
တခုသာျဖစ္ပါသည္။ ဆင္းတု ေအာက္ေျခကို
ခပ္နာနာ အစင္းရာ ထင္ေအာင္
တိုက္ျကည့္ေလက မိနစ္နွစ္ဆယ္အတြင္း
ျပန္ျပည့္ေလ၏။

[၄]

နာမည္အတန္အသင့္ရေနေသာ
ေပ့ခ်္နွင့္ ဂရုေဖာင္ဒါတဦးလည္းျဖစ္
က်ြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတေယာက္လည္းျဖစ္ေသာ
ဖရန္႔လစ္မွ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္သည္
ငယ္စဥ္အခါက ေျကးမည္း(ျခစ္ပိတ္)ကို
ေဆာ့ကစားဖူးေျကာင္း သိရ၏။
သူေျပာေသာ ေျကးမည္းအရုပ္မွာ
ဘုရားဆင္းတု မဟုတ္ဘဲ အမည္းေရာင္
ဖားရုပ္ျဖစ္ေျကာင္းသိရျပီး ျခစ္လိုက္၍
ျပန္ပိတ္သြားပံုတို႔မွာ ကိုျမင့္သိန္းရရွိေသာ
ေျကးမည္းနွင့္ တထပ္တည္း တူညီေလသည္။

ျပန္ပိတ္တာလည္း အထူးအဆန္းေတာ့
မဟုတ္ပါ။ အရုပ္မ်ား အတြင္းမွ ျပဒါးသည္
အရွိန္အဟုန္ အင္အားျကီးလွေသာ
မီးနွင့္ အျကိမ္ျကိမ္ ကစားျခင္းခံရေသာေျကာင့္
ဓါတ္ေျပာင္းကာ ဆန္႔က်င္တြန္းကန္သျဖင့္
ျပန္ျပန္ပိတ္ျခင္းျဖစ္ေျကာင္းသိရ၏။
အဆိုပါ ေျကးမည္း (ျခစ္ပိတ္) သည္လည္း
အဂၢိရပ္ လမ္းစဥ္၏  လမ္းခုလပ္သာ ရွိေသးျပီး
ထပ္မံမီးေနရန္လိုအပ္ေသးေျကာင္း
ဆိုေလသည္။

[၅]

" ညာတင္ကုဋ္  "

ကိုျမင့္သိန္း ရရွိေသာ ညာတင္ကုဋ္
အေျကာင္းကို စာေရးသူ သိသေလာက္
ေဖာ္ျပရေသာ္  အေရာင္အဆင္းသည္
ျဖဴျဖဴ  နွစ္နွစ္အေရာင္  ရွိ၏။ လက္တဆုပ္သာသာ
အရြယ္အစား ရွိျပီး ဥာဏ္ေတာ္ မျမင့္မားပါ။
လက္နွင့္ကိုင္လွဳပ္ျကည့္က " ဂလုတ္ ဂလုတ္ "
အသံျမည္ျပီး ဆင္းတုတြင္း ျပဒါးလံုးပါဟန္
ရွိေျကာင္း သိရသည္။

ဆင္းတုေတာ္အား အလယ္ဗဟိုတြင္ ထား၍
ပတ္ပတ္လည္လည္တြင္ ျမက္ေျခာက္တို႔ကို
ထားျပီး မီးနွင့္ရိွဳ႕က  မီးသည္ ဆင္းတုအနား
ေရာက္သည္နွင့္ တန္႔ေလ ေသေလသည္။
အျခားေသာ လိုင္းေပၚတြင္ တင္ထားသူမ်ား
ေျပာျကသလို  မ်က္နွာလွည့္ျခင္း အပ္လြဲျခင္း
မရွိပါ။

ဓါတ္လံုး၏ ေအာင္ျမင္ခရီးေရာက္ျပီးေသာ
အဆင့္အလိုက္ ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတု တို႔သည္
အစြမ္းမတူေျကာင္း သိရ၏။ေရွးေလာကီ ဆရာတို႔
ရည္ရြယ္ရင္းမွာ ေနာက္ဆံုးအဆင့္မေရာက္ေသးေသာ
အဆိုပါ ဓါတ္လံုးကို  အဂၢိရပ္လမ္းစဥ္တူသူတို႔
ေတြ႔ရွိေလက ဆက္လက္ျပဳလုပ္နိုင္ရန္ ထားရွိခဲ႔
ေျကာင္း ဆို၏။

[၆]

ညာတင္ကုဋ္အေျကာင္း ျပန္လည္
အစျပဳရေသာ္ ယခုအြန္လိုင္းေပၚ
ပ်ံ႕နွံ႕ေနသည့္ လက္တဖက္ေနာက္ပစ္ထားဟန္
ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္တြင္ ေတြ႔ရွိရေသာ
ဘုရားဆင္းတုမ်ားအား ညာတင္ကုဋ္
ဟုတ္ မဟုတ္ စိစစိျကည့္ရေခ်က

(၁)
ညာတင္ကုဋ္သည္
လက္တဆုပ္သာသာ ဝန္းက်င္
အရြယ္ရွိသည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္
တေပေက်ာ္ေက်ာ္ အျမင့္ရွိျပီး
လူျကီးတေယာက္ တေပြ႕စာခန္႔
ျကီးမားေလ၏။

(၂)
ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတု အတြင္းတြင္ (ေရွးဆရာ)
ေလာကီဆရာ အဂၢိရပ္သမားတို႔ စီရင္ထားသည့္
အထိုက္အသင့္ လမ္းေရာက္ျပီးေသာ
ဓါတ္လံုးပါရွိ၏။ထို႔ေျကာင့္ ညာတင္ကုဋ္
ဆင္းတုတခုတေလ ေတြ႔ရွိရန္မွာ
အေတာ္ေလးကို ခက္ခဲေသာ
ကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားအတြင္းတြင္
အဂၢိရပ္ အတတ္ျဖင့္ မီးကစားျပီးေသာ
ဓါတ္လံုးပါဝင္ျခင္း မရွိဟု မွတ္ထင္ပါသည္။
ဆင္းတုမ်ား အလြန္မ်ားျပားလွေသာေျကာင့္
ထိုေလာက္ မ်ားျပားလွေသာ အသင့္အတင့္
လမ္းေရာက္ျပီးသည့္ ဓါတ္လံုးမ်ားကို
မည္သည့္ေလာကီဆရာမွ မဖန္တီးနိုင္ေပ။

အေျကာင္းမွာ အဂၢိရပ္သမားတေယာက္အတြက္
အေတာ္အသင့္ ခရီးေရာက္နိုင္ေသာ ဓါတ္လံုး တလံုး
ရရွိရန္ပင္ လူ႕သက္တမ္းကုန္သည္အထိ
မလြယ္ကူေသာေျကာင့္ပင္။အမ်ားစု၏
ဓါတ္လံုးတို႔သည္ ဘာတခုမွ မျဖစ္ေျမာက္ဘဲ
ျပဒါးခဲ သံခဲ  အစရွိေသာ
အေနျဖင့္သာ ခရီးလည္းဆံုး လူလည္းဆံုး
ျကတာမ်ားေသာေျကာင့္ပင္။ထို႔ေျကာင့္လည္း
ထိုထိုေသာ အဂၢိရပ္သမားတို႔သည္
မိမိတို႔ဓါတ္လံုးကို ျကြားလံုးထုတ္
လိမ္လည္မွဳတို႔သာ မ်ားျပားေတာ့၏။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆိုေတာ္
စေလဦးပုညကပင္ "မျဖစ္ရင္ေန  ျဖစ္ရင္ေျက
လူလိမ္အတတ္ အဂၢိရပ္ " ဟူ၍
အဂၢိရပ္ေလာကတြင္ လူလိမ္တို႔က်င္လည္ေျကာင္း
သတိေပး စပ္ဆိုခဲ႔ေလ၏။

(၃)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုမွန္သမ်ွသည္
ျပဒါးေသျဖင့္သာ
ျပဳလုပ္ထားေသာေျကာင့္
ျပဒါးခဲဆင္းတုသာရွိ၏။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္
ေက်ာက္ဆင္းတု အျကီးျကီးမ်ား
ျဖစ္သည့္အတြက္ ညာတင္ကုဋ္ဟု
မည္သည့္နည္းနွင့္မ်ွ   မဆိုနိုင္ေပ။

(၄)
ညာတင္ကုဋ္ မွန္သမ်ွသည္
လက္ယာဘက္သို႔ သကၤန္းတင္ထားသည့္
အသြင္သ႑ာန္ ဆင္းတုျဖစ္ပါသည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္
ဘုရားရွင္တို႔ အသြင္သ႑ာန္အတိုင္း
သကၤန္းကို လက္ဝဲဘက္တြင္
တင္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ညာတင္ကုဋ္ အမည္ အတိုင္းဒုကုဋ္ကို
လက္ယာတင္ထားျခင္းမရွိေသာေျကာင့္
အဆိုပါ ဆင္းတုမ်ားအား ညာတင္ကုဋ္ဟူ၍
ဆိုရန္  အေျကာင္းရွာမေတြ႔ေပ။

(တဆူ တေလသာ သကၤန္းယာတင္ထားေသာ
ဆင္းတုမ်ားေတြ႕ေသာ္လည္း ညာတင္ကုဋ္ပါ
အျခားအခ်က္အလက္တို႔နွင့္ မတူညီေျကာင္း
နိွဳင္းယွဥ္ျကည့္က သိနိုင္ေပမည္။)

(၅)
ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုသည္
လက္အေနာက္ျပန္ထားျခင္း
မရွိပါ။လက္ေတာ္ အထားအသိုမွာ
ဘုရားဆင္းတုေတာ္တို႔၏
လက္ဟန္ အေနအထားနွင့္ ဆင္တူ၏။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္
ဘုရားရွင္အား လက္ကို လိမ္ခ်ိဳးထားသည့္နွယ္
တင္ပါးေက်ာဘက္တြင္  လက္က်ေနေပသည္။

[၇]

ဤေရြ႕  ဤမ်ွ   နိွဳင္းယွဥ္ျခင္းျဖင့္ပင္
ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕  မင္းဝံေတာင္မွ
လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္
ညာတင္ကုဋ္ မဟုတ္ေျကာင္းသိသာေခ်ျပီ။

ညာတင္ကုဋ္နွင့္ ပက္သက္ျပီး
ေရွးဆရာမ်ား သိုက္စာလိုလို
ဝွက္စာလိုလိုထားရစ္ခဲ႔ေသာ အဆိုေလးမွာ

" ဘုရားမဟုတ္ညာတင္ကုဋ္
   လွဳပ္ႀကည့္ေတာ့ ဂလုပ္  ဂလုပ္  "
ဤေရြ႕   ဤမ်ွျဖင့္ ညာတင္ကုဋ္ကို
ထိထိမိမိ သိနိုင္ေပရာ ။

လက္ယာဘက္ သကၤန္းတင္ထားသလား…???
လွဳပ္ျကည့္လို႔ ဂလုပ္ ဂလုပ္ ျမည္သလား…???
ျကည့္ရံုျဖင့္  ညာတင္ကုဋ္ ဟုတ္မဟုတ္
သိနိုင္ေလ၏။ယခုအေတာ္မ်ားမ်ား စာေရးသူ
ျမင္ေတြ႔ရေသာ ညာတင္ကုဋ္မ်ားမွာေတာ့
ညာတင္ကုဋ္ အတုမ်ားသာ ျဖစ္ပါေျကာင္း
ေရးသားရင္း  " ညာတင္ကုဋ္ဆိုသည္မွာ"
စာစုကို  နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။

                                  ေမာင္သုခ
                                  [24 -NOV -2017]

No comments:

Post a Comment