" ဘုရားလုျကသူမ်ား " [၁+၂]
(ဘုရားကို ဆင္းတုကြယ္ပံု)
_________
ေမာင္သုခ
____________
[၁]
ျမိဳင္သာယာရြာ၏ ရြာထိပ္တြင္
ျပည္ေတာ္သာဆည္ျကီးရွိေျကာင္း စာရွဳသူတို႔
ရင္းနွီးျပီးေလာက္ေပျပီ။ ဆည္၏ ထိပ္တြင္
ဥာဏ္ေတာ္ အလြန္ျမင့္မားလွသည့္ ျမတ္စြါဘုရားရွင္၏
ရုပ္ပြါး ဆင္းတုေတာ္ တဆူရွိေလသည္။
ဘုရားရွင္၏ လကၡဏာေတာ္မ်ား
တတ္စြမ္းသေလာက္ ပါဝင္ေသာေျကာင့္
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကို ဖူးရသည့္နွယ္
က်က္သေရ အလြန္ရွိလွျပီး ဖူးေျမာ္သူတို႔
စိတ္နွလံုး ေအးခ်မ္းဖြယ္ပင္ ။
ယခုကဲ႔သို႔ေသာ ရုပ္ပြါးေတာ္ျကီး
ျဖစ္လာဖို႔ အေရး လြယ္လြယ္ကူကူေတာ့မဟုတ္။
ဘုရားလုသူမ်ားျကားတြင္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က
ခက္ခက္ခဲခဲျဖင့္ ဤသို႔ဤနွယ္ အသြင္ေတာ္ထြက္လာရန္
အားထုတ္ ျကိုးပမ္းခဲ႔ေသာေျကာင့္ျဖစ္၏။
အေျကာင္းကား ဤသို႔တည္း …
[၂]
ျမိဳင္သာယာရြာတြင္ ရုပ္ပြါးေတာ္ တဆူမ်ွ
မရွိေသးေပ။ ဤသို႔အေျခအေနတြင္ ရြာဦးဆည္ထိပ္၌
ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္တဆူ ထားရွိ ပူေဇာ္ျကဖို႔အေရး
ရြာတြင္းရွိ အထင္ကရပုဂၢိဳလ္မ်ားကို စည္းေဝးေစျပီး
ရြာဦးေက်ာင္းတြင္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ျကေလ၏။
ျမိဳင္သာယာ ရြာအတြင္းေန အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္ထူး
မ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးရေခ်ေသာ္ အစိုးရဝန္ထမ္းဘဝမွ
သက္ျပည့္ပင္စင္ ယူထားေသာ ဘိုျကီးတက္ပု l
ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းl ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသားျကီး မရမ္းသီး l
သူေ႒းျကီး ဦးလူကေလး တို႔ ျဖစ္ျကေလသည္။
ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ပြါးေတာ္ ထားရွိပူေဇာ္ဖို႔အေရးကို
ျမိဳင္သာယာ ရြာဦး ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က
ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးေနရင္း ဘိုျကီးတက္ပုမွ
ထေျပာသည္မွာ
" ဘုရားရွင္ရဲ႔ မ်က္နွာ
အသြင္သ႑ာန္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ နဲ႔
တူေအာင္ ထုမယ္ဘုရား "
ဘိုျကီး တက္ပု၏ စကားကိုျကားေသာ္
ဆရာေတာ္ဘုရားခမ်ာလည္း
ဘိုျကီးတက္ပု၏ ပုတိုတို
လည္တိုတို နွာေခါင္းပြပြ အဆီရစ္ေနေသာ
မ်က္နွာျကီးကို ေသေသခ်ာခ်ာ
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ျကည့္ရင္း
အထိတ္တလန္႔ျဖစ္သြားကာ
" ေဟ "
ဟူ၍ သာ တလံုးတည္း
ေရရြတ္မိေလေတာ့၏။
[၃]
ဘိုျကီးတက္ပု ေျပာဆိုျပီးေသာ္
အဝတ္ျဖဴဝမ္းဆက္ စိပ္ပုတီးလက္ကကိုင္ထားေသာ
မ်က္နွာ ျပဲျပဲနွင့္ ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းမွလည္း
ထလာကာ …
" ဒီလိုေတာ့ အာဏာရွင္ဆန္လို႔
မရဘူး ဘုရား … အခုက ဒီမိုကေရစီေခတ္ပါ…
ဘုရားရွင္ရဲ႔ မ်က္နွာ
အသြင္သ႑ာန္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ နဲ႔
တူေအာင္ ထုသင့္ပါတယ္ ဘုရား "
ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္း၏ စကားကိုျကားေသာ္
ဆရာေတာ္ဘုရားခမ်ာလည္း
ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္း၏
မ်က္လံုးျပဴးျပဴး နွဖူးက်ဥ္းက်ဥ္း
မ်က္နွာ ျပဲျပဲျကီးအား
ေသခ်ာျကည့္ကာ " ဟိုက္ "
ဟူ၍ သာ တလံုးတည္း
ေရရြတ္မိေလေတာ့၏။
[၄]
ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းျပီးလ်ွင္
နွဳတ္ခမ္းေမႊးကားယား ကားယား မုတ္ဆိတ္ေမႊး
ထုူလဗ်စ္နွင့္ ဟိႏၵဴ အမိ်ဳးသားျကီး မရမ္းသီးမွ
ထလာကာ …
" ခ်ရာေတာ္ ဘုရား …
ဗုဒၶေနာ္ အိႏၵိယမွာ ပြင့္တယ္ …
မရမ္းသီးနဲ႕ တပံုစံတည္း …
အဲလာေျကာင့္ ဘုရားရွင္ မ်က္နွာေတာ္ကို
မရမ္းသီးနဲ႔ မက္တူ တူေအာင္
ထုသင့္ပါတယ္ ဘုရား "
ဟိႏၵဴ အမ်ိဳးသားျကီး မရမ္းသီး၏ စကားအဆံုး
ဆရာေတာ္ဘုရားခမ်ာလည္း ေကာက္ညွင္းငခ်ိပ္ကို
မုတ္ဆိတ္ေမႊး နွဳတ္ခမ္းေမႊးတပ္ထားသည့္နွယ္
ျဖစ္ေနေသာ မဲမဲ လံုးလံုး
ဦးမရမ္းသီးမ်က္နွာအား
ေသခ်ာျကည့္ကာ အလန္႔တျကား
" အလိုေလး "
ဟူ၍ သာ ေရရြတ္မိေလေတာ့၏။
[၅]
ဦးမရမ္းသီး အလွည့္ျပီးေတာ့
ေရႊဆြဲျကိုးျကီး ရင္ေခါင္းေရာက္ေနျပီး
ေရႊလက္စြပ္ျကီးမ်ား ျပဴးတိျပဴးေျကာင္
ဝတ္ဆင္ထားသည့္ ရြာ့သူေ႒းျကီး
ဦးလူကေလးမွ ထေျပာေလေတာ့သည္။
" ဆရာေတာ္ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္
ကိုးကြယ္ဖို႔ တပည့္ေတာ္ ေငြကုန္သမ်ွ ခံမယ့္
အျပင္ တရြာလံုးကို တအိမ္ေထာင္ ဝက္တေကာင္စီ
ကင္ျပီး ေက်ြးပါဦးမယ္။ဘုရားရွင္ရဲ႔ မ်က္နွာ
အသြင္သ႑ာန္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ နဲ႔
တူေအာင္ ထုသင့္ပါတယ္ ဘုရား "
သူေ႒း ဦးလူကေလး၏ စကားကိုျကားျပီး
ဆရာေတာ္ဘုရားခမ်ာလည္း
ဝဝဖိုင့္ဖိုင့္ မိုးပ်ံပူေပါင္းျကီးနွယ္
လံုးလံုးျကီး ျဖစ္ေနေသာ
မ်က္လံုးအစ္အစ္ နွဳတ္ခမ္းေထာ္ေထာ္
ေရႊသြားေခါေခါ ျဖင့္
ဦးလူကေလး၏ မ်က္နွာအား
ေသခ်ာျကည့္ကာ " ျမတ္စြါဘုရား …"
ဟူ၍ သာ ေရရြတ္မိေလေတာ့၏။
[၆]
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ခမ်ာလည္း
ဘာေျပာရမွန္း မသိေအာင္ ျဖစ္ေနစဥ္
ဘိုျကီးတက္ပု l ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းl
ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသားျကီး မရမ္းသီး l
သူေ႒းျကီး ဦးလူကေလး တို႔မွာေတာ့
ေငြဘယ္သူက အကုန္က် ခံမယ္
ဘယ္သူနဲ႔တူေအာင္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ျကမယ္ဟူ၍
အျပင္းအထန္ ပုဆိုးမ လက္ရံုးတန္း
ျငင္းျက ခုန္ျကေလေတာ့၏။
ဆရာေတာ္ ဘုရားမွလည္း
လတ္တေလာ ျပႆနာ ျငိမ္းေအးေစရန္အလို႔ငွွာ
ျမိဳင္သာယာေက်းရြာေလး၏
ရုပ္ပြါးေတာ္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ေရး
အစည္းအေဝးပြဲအား ေနာက္တေန႔ မနက္မွသာ
ျပန္လည္စတင္ရန္ မိန္႔ျကားေတာ္မူျပီး
အတြင္းေဆာင္အတြင္းသို႔ မ်က္ေမွာင္ျကံဳ႕ကာ
အျကံအိုက္အိုက္ျဖင့္ ဝင္သြားရွာေလေတာ့သည္။
[၇]
ေနာက္တေန႔ အစည္းအေဝးပြဲျကီး
ျပန္လည္ စတင္ေပျပီ။ကနဦး အေနျဖင့္
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္မွ ဘုရားရွင္၏
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ ထုသည္ဆိုသည္မွာ
ေတြ႔ကရာလူ၏ ပံုသ႑ာန္ကိုလည္းေကာင္း
မ်က္နွာကိုလည္းေကာင္း ထုဆစ္၍မရေျကာင္း
ဘုရားရွင္တို႔တြင္ ပါဝင္အပ္ေသာ လကၡဏာေတာ္ျကီး
(၃၂)ပါးကိုလည္း တိပိဋက _ သုတၱန္ပိဋက_
ဒီဃနိကာယ္ _ ပါထိကဝဂ္ပါဠိေတာ္ _
(၇) လကၡဏသုတ္တြင္ တိက်စြါ ေဖာ္ျပထားေျကာင္း
ထို႔အတြက္ အတတ္နိုင္ဆံုး က်မ္းဂန္ပါ
လကၡဏာေတာ္မ်ားနွင့္အညီ ထုဆစ္ျကရေျကာင္း
မိန္႔ျကားေလ၏။
ဆရာေတာ္၏ မိန္႔ျကားမွဳအျပီး
အစိုးရဝန္ထမ္းဘဝမွ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူထားေသာ
ဘိုျကီးတက္ပုမွ သူ႔အဆိုကို ေျပာေလေတာ့သည္။
[၈]
" ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ေျပာတာ
လံုးဝ သဘာဝမက်ပါဘူး ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီဴသန္းေ႐ႊ(ၿငိမ္း)+ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္ကို
အမွဴးထားျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ လွဴဒါန္းထားတဲ႔
ပ်ဥ္းမနား မင္းဝံေတာင္မွာ တည္ထားတဲ႔
လက္တဖက္ေနာက္ပစ္ဟန္
ဆင္းတုေတာ္ေတြကို ျကည့္ရင္
အေတာ္ေလးကို ထင္ရွားပါတယ္။
ထိုဆင္းတုေတြဆိုရင္
ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဘယ္ဘက္လက္ကို ေနာက္ပစ္ထားတဲ႔အျပင္
ဦးေခါင္းေပၚမွာလည္း ျကာရြက္ေလးေတြအုပ္ထား
ပါေသးတယ္။
ဒါဟာ ဘုရားရွင္ေနပူတုန္းေလး
ျကာရြက္မိုးထားတဲ႔အခိုက္အတန္႔နဲ႔
လက္ေနာက္ပစ္တာကေတာ့
ဘုရားရွင္တင္ပါးကို
ျခင္ကိုက္လို႔ကုတ္တဲ႔ အခိုက္အတန္႔ကို
ရည္ရြယ္ျပီး ထုဆစ္ထားတာမို႔ အေတာ့္ကို
ျကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းတာ မ်က္ျမင္ပါပဲ။
အခုရြာမွာ ထုဆစ္မယ့္ ဆင္းတုမွာဆိုရင္
ဘုရားရွင္ရဲ႕ လက္သ႑ာန္ကို လက္နွစ္ဖက္လံုး
အေနာက္ပစ္ထားတဲ့သ႑ာန္ ထုဆစ္မွာ
ျဖစ္ျပီး မ်က္နွာေတာ္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕
တည္ျကည္ခန္႔ျငားတဲ႔ မ်က္နွာပံုစံ
ထုဆစ္မွာမို႔လို႔ အေတာ္ကုိ ျကည္ညိုဖြယ္
ေကာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္ …"ဟူ၍
ေျပာေလေတာ့၏။
[၉]
ဗိုလ္ျကီးတက္ပု၏ အလွည့္ျပီးလ်ွင္
ဘိုးေတာ္ ေက်ာ္ေသာင္းမွလည္း
" ဘုရားရွင္ရဲ႕ အသြင္သ႑ာန္ကို
တပည့္ေတာ္ကဲ႔သို႔ နွဳတ္ခမ္းေမႊးစစျဖင့္သာ
ထုဆစ္သင့္ပါတယ္။မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားျကီးနဲ႔
ေခတ္ျပိဳင္သီဟိုဠ္္ျပန္ စာတတ္အေက်ာ္
ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဉာဏဝံသ ဟာ
သီဟိုဠ္က ျပန္လာျပီးေနာက္ ဘုရားဆင္းတုေတြကို
ႏွဳတ္ခမ္းေမႊး လိုက္တပ္ခဲ႔တဲ႔ ထံုးရွိဖူးပါတယ္။
ဒါဟာဘာကို ျပသလဲဆိုေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ
တပည့္ေတာ္လိုပဲ ခန္႔ခန္႔ညားညား
နွဳတ္ခမ္းေမႊးစစနဲ႔ ဆိုတာကို
ျပဆိုတာမို႔ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ရဲ႕
မ်က္နွာေတာ္ကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕
တည္ျကည္ခန္႔ျငားတဲ႔ မ်က္နွာပံုစံသာ
ထုဆစ္ရင္ျဖင့္ အေတာ္ကုိ ျကည္ညိုဖြယ္
ေကာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္ …"ဟူ၍
ေျပာေလေတာ့၏။
[၁၀]
ဘိုးေတာ္ ေက်ာ္ေသာင္း၏ ေျပာဆိုျပီးလ်ွင္
ဟိႏၵဴ အမ်ိဳးသားျကီး မရမ္းသီးမွလည္း
ေအာက္ပါအတိုင္း ျမန္မာစကား
မပီကလာ ပီကလာျဖင့္
ခ်က္က်လက္က်
ေျပာေလေတာ့သည္။
" ခ်ရာေတာ္ ဖလား …
ဖ ရားရွင္ ပြင့္ခဲ႔တာ
အိႏၵိယမွာပါ … အိႏၵိယမွာ ပြင့္ခဲ႔တဲ႔
ဖရားဟာ ခ်ရာေတာ္နဲ႔မတူသလို
ဒီက ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း မက္တူပါဘူး…
ေမြးဖြားရာ ေဒသတူ မ်ိဳးႏြယ္တူ
တပည့္ေတာ္နဲ႔သာ ခ်ြတ္ဆြတ္တူပါတယ္ ဖလား…
ဒါ့ေျကာင့္ ဖ ရားဆင္းတု ထုတဲ႔အခါ
တပည့္ေတာ္ ပံုစံသာ ထုလုပ္သင့္ပါတယ္
ဖလား " ဟူ၍ ေျပာေတာ့၏။
[၁၁]
ဟိႏၵဴ အမ်ိဳးသားျကီး
မရမ္းသီး အလွည့္ျပီးေလေသာ္
သူေ႒းျကီး ဦးလူကေလးအလွည့္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
ဦးလူကေလးတြင္ စာတတ္ေပတတ္
တေယာက္လည္းျဖစ္ သူ႔လက္စြဲလည္းျဖစ္ေသာ
စာတတ္ဖိုးစီ ဆိုသူပါလာေလသည္။
ဦးလူကေလးမွ
" ရြာဦးမွာ ဘုရားရွင္ ဆင္းတုထုဖို႔အေရးမွာ
တပည့္္ေတာ္အျကံျပဳလိုတာကေတာ့ ရြာ့က်က္သေရ
သူေ႒းတဦးျဖစ္တဲ႔ တပည့္ေတာ္ပံုကိုသာ
ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါဟာ တိပိဋကေတာ္လာ
ဘုရားရွင္ေဟာျကားမွဳနဲ႔လည္း ကိုက္ညီေျကာင္း…
ဒီအေျကာင္းကိုေတာ့ တပည့္ျဖစ္သူ စာတတ္ဖိုးစီ္က
က်မ္းအကိုးအကားနဲ႔ ဆက္ျပီး ေျပာပါလိမ့္မယ္"
သူေ႒းဦးလူကေလး၏ လက္စြဲေတာ္ျဖစ္သူ
စာတတ္ထြန္းျကိုင္ ေျပာျကားသည္မွာ
[၁၂]
" တိပိဋက _သုတၱန္ပိဋက နိကယ္ငါးရပ္_
ဒီဃနိကာယ္ _မဟာဝဂ္ ပါဠိေတာ္ _
(၃) မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ _ တြင္
ဘုရားရွင္ ေဟာျကားသည္မွာ
" အာနႏၵာ ငါသည္ အရာမကေသာ
မင္းပရိသတ္ (စည္းေဝးပြဲမ်ား) သို႔
တက္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္ကိုမွတ္မိေပ၏။
ထို (မင္းပရိသတ္မ်ား) ၌ ငါသည္
အတူတကြလည္း ထိုင္ေနခဲ့ဖူး၏၊
အတူတကြလည္း ေျပာဆိုခဲ့ဖူး၏၊
အတူတကြလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူး၏။
ထို (မင္းပရိသတ္မ်ား) ၌ ထိုမင္းတို႔၏
အဆင္းကဲ့သို႔ပင္ငါ၏ အဆင္းသည္လည္း ျဖစ္၏၊
ထိုမင္းတို႔၏ အသံကဲ့သို႔ပင္ ငါ၏
အသံသည္လည္း ျဖစ္၏၊ (ငါသည္) တရားစကားျဖင့္
(အက်ဳိးစီးပြါးကို) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို)
ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္)
ထက္သန္ရႊင္လန္းေစခဲ႔၏။
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္လာေသာ
တိပိဋက ဆ႒မူ ပါဠိေတာ္ႏွင့္
ျမန္မာျပန္စကားရပ္အရ ဘုရားရွင္သည္
မင္းတို႔၏ အသြင္သ႑ာန္ အဆင္းကဲ႔သို႔ပင္
ျဖစ္ေသာ (သက္ဆိုင္ရာ ပရိတ္သတ္မွ
ထင္ျမင္ျကေသာ)အခိုက္အတန္႔ပါရွိေလသည္။
သူေ႒းျကီး ဦးလူကေလးသည္
ဘုရင္တပါး၏ ကိုယ္လုပ္ေတာ္တဦးမွ
ဖြားျမင္သည့္ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ မင္းေသြးပါသူ
ျဖစ္ေျကာင္း ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ စကားအမွတ္
ရွိသူျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္သည္ မင္းတို႔၏
အသြင္သ႑ာန္ အဆင္းကဲ႔သို႔ျဖစ္ေသာ
အခိုက္အတန္႔သည္ ဦးလူကေလးနွင့္ ခ်ြတ္ဆြတ္
တူမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေသာေျကာင့္ ရြာဦးတြင္
တည္ထားမည့္ ဆင္းတုေတာ္သည္
ဦးလူကေလးနွင့္သာ တထပ္တည္း
တူသင့္ေျကာင္း "
စာတတ္ဖိုးစီမွ က်မ္းအကိုးအကားျဖင့္
ေျပာျကားေလေတာ့၏။
[၁၃]
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္လည္း
ဦးတက္ပုတို႔ေျပာသမ်ွကို နားေထာင္ျကည့္ရာ
သူ႔အကိုးအကားနွင့္သူဆိုသလို မွန္ေနျပီး
သဂၤဇာဆရာေတာ္ျကီး ေဟာျကားေသာ
သူ႔စာခ်ိဳးနွင့္ သူဆိုသလို ျဖစ္ေနေသာေျကာင့္
မည္သို႔မည္ပံု ဆံုးျဖတ္ရမည္ကို
အျကံအိုက္လ်က္ ရွိေပေတာ့သည္။
(သဂၤဇာဆရာေတာ္ျကီး ေဟာျကားေသာ
သူ႔စာခ်ိဳးနွင့္ သူ ဆိုသည္အား
သီးသန္႔ပိုစ့္တင္ေပးပါဦးမည္)
ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္ မိန္႔ျကားသည္မွာ
" ကဲကဲ ဒကာျကီးတို႔ သူပံုထုမယ္
ငါ့ပံုထုမယ္ဆိုတာဟာ တကယ္ေတာ့ အေတာ္ေလး
အဆင္မေျပလွဘူးကြယ့္ … ဆိုေတာ့ကာ ဆရာေတာ္ကပဲ
အားလံုး ညီညီ ညြတ္ညြတ္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္
ေဟာဒီ႔က ဒကာေတြ အားလံုးရဲ႕
သေဘာထားေတြပါေအာင္
ဆင္းတုေတာ္ကို ပန္းရံဆရာဆီမွာ ေသခ်ာစီမံ
ေပးမယ္ " ဟု ဆိုကာ ရုပ္ပြါးေတာ္
ထုလုပ္ကိုးကြယ္ေရး အစည္းအေဝးပြဲအား
ေအာင္ျမင္စြါ ရုတ္သိမ္းလိုက္ေလေတာ့၏။
[၁၄]
ျမိဳင္သာယာျမိဳ႕ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္
ကိုယ္တိုင္မွ ဆင္းတုေတာ္ ထုဆစ္ျကေသာ
ပန္းရံလက္သမားမ်ားကို စီမံျကီးျကပ္ျပီး
အစြမ္းကုန္ျကိုးပမ္းအားထုတ္ေသာေျကာင့္
အလံုးစံု ျပီးစီးသြားေသာအခါ ဆည္ဦးမွ
ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ျကီးသည္
အလြန္တရာကို ျကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းလွျပီး
ရြာသူ ရြာသူမ်ားအားလံုးလည္း နွလံုးပီတိ
ဂြမ္းဆီထိ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ျကကုန္၏။
ဆရာေတာ္ကိုလည္း တိုး၍
ျကည္ညိဳျကေလသည္။
ဤသို႔ ဤနွယ္ အလြန္တရာ
က်က္သေရ ရွဳမျငီးလွေသာ ဆင္းတုေတာ္ျကီးအား
ရြာသူ ရြာသားမ်ားအျပင္ ျပည္ေတာ္သာဆည္
အနီးအနား ရြာမ်ားကပါ ျကည္ညိဳသဒၵါေပါက္ျကေလရာ
အလီလီ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ျခင္း တံျမက္လွည္း
ေရကပ္ျခင္း ဆြမ္းဆပ္ကပ္ျခင္းမ်ားကို
အသီးသီး ျပဳမူကုန္၏။
သို႔ပါေသာ္လည္း ဤဆင္းတုေတာ္ျကီးနွင့္
ပက္သက္၍ စိတ္တြင္ အလိုမက် ဒြိဟ ျဖစ္ျပီး
ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ျကီးအနားမွ ဖဝါးမခြါ
အေသအခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္
ျကည့္ရွဳေနျကသူ ေလးဦးတို႔ ရွိေနေလသည္။
ထိုသူမ်ားကား ဘိုျကီးတက္ပု l ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းl
ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသားျကီး မရမ္းသီး l သူေ႒းျကီး
ဦးလူကေလး တို႔ ျဖစ္သည္။
ေလးဦးသား အလြန္က်က္သေရရွိလွေသာ
ဘုရားရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ျကီးကိုျကည့္ကာ
ငါနွင့္တူသည္ သူနွင့္တူသည္ဟု
ျငင္းခုန္ေနျကသံမွာလည္း
ပြက္ေလာ ရိုက္ေေနေတာ့၏။
တကယ္ေတာ့ ဘိုျကီးတက္ပုတို႔ေလးဦးသည္
ရုပ္ဆိုးပန္းဆိုး ပံုဆိုးပန္းဆိုးမ်ားျဖစ္ျကေလရာ
မည္သူတဦးတေယာက္ရဲ႕ မည္သည့္ေနရာကမွ
ရုပ္ပြါးေတာ္ျကီးနွင့္ တစိုးတစိမ်ွ မတူညီပါေလ။
ထိုသို႔ ဆူဆူညံညံ ျငင္းေနျကတုန္း
ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္မွလည္း ဆင္းတုေတာ္ျကီး
ဆီသို႔ ေရာက္ခ်လာေလရာ ေလးဦးသား
ဆရာေတာ္ကို အလုအယက္ ေမးခြန္းမ်ား
ေမးျကေလေတာ့၏။
[၁၅]
ဗိုလ္ျကီးတက္ပုတို႔ ေလးဦးသားတို႔မွ
ဆရာေတာ္အား လက္အုပ္ ေလးခ်ီျပီး…
" အရွင္ဘုရား ရုပ္ပြါးေတာ္ျမတ္ျကီးကေတာ့
အလြန္ကို တင့္တယ္ သပၸါယ္ေတာ္မူလွပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဘယ္ေနရာတူတယ္ဆုိတာ
အခုထိ မေတြ႕ေသးလို႔ ရွာေနျကတာပါဘုရား …
သူနဲ႔တူသလိုလို ငါနဲ႔တူသလိုလို ျဖစ္ေနတာမို႔
ျငင္းေနျကတာ ဘုရား …"
ဟု ေစာဒကတက္ကာ ေမးျက ျမန္းျကေလသည္။
ဆရာေတာ္မွ ျပန္လည္ မိန္႔ျကားေတာ္မူသည္မွာ
" အိမ္း … ဒကာတို႔ …
ဘုရားေစတီေတြကို ဆည္းကပ္ရာမွာ
ဘုရားကို ေစတီကြယ္ဆိုသလို…
ဘုရားကို ဆင္းတုေတာ္ ကြယ္ဆိုသလို မျဖစ္ဖို႔
အလြန္ အေရးျကီးတယ္ကြယ္႔ …
ဘုရားကို ဆင္းတုေတာ္ကြယ္ဆိုတာက
ေစတီပုထိုး ရုပ္ပြါးေတာ္ေတြကို ဝတ္ျပဳတဲ႔အခါ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ားေအာက္ေမ့ရမယ့္အစား
ရုပ္ပြါးေတာ္ကို႐ွိခိုးၿပီး ရုပ္ပြါးေတာ္မွာသာ လမ္းဆုံးေနရင္
ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ေစတီေတြ ရုပ္ပြါးေတာ္ေတြက
ကြယ္ေနတာ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အဲသလို ေစတီရုပ္ပြါးေတာ္
မကြယ္ဘဲ ဂုဏ္ေတာ္ကိုသတိရဖို႔အတြက္
ေျပာဆိုတာ ျဖစ္တယ္ …
[၁၆]
" ရုပ္ပြါးေတာ္ ထုရာသြန္းရာတြင္
သတိျပဳရမည့္အခ်က္မ်ား"
ဆရာေတာ္က ဆက္လက္မိန္႔ျကားသည္မွာ
ရုပ္ပြါးေတာ္ ထုရာ သြန္းရာမွာ ပါသာဒိကဂုဏ္ေတာ္နဲ႔
ျပည့္စံုေအာင္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ အသေရေတာ္ေဆာင္ေနတဲ႔
ပံုမ်ိဳးထုရမယ္ ဒကာတို႔ရဲ႕ …
တတ္ႏိုင္သမွ် ပိဋကတ္ေတာ္လာ
လကၡဏာေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ႔
အသြင္ကိုေဆာင္ေအာင္ ထုလုပ္ရမယ္။
လွပဖို႔ဆိုျပီး မိန္းမေတြရဲ႔
မ်က္ႏွာအသြင္မ်ိဳးမထုလုပ္အပ္ဘူး။
ေနာက္ျပီး …
(၁)
လက္တဘက္ကို အျမင္မေတာ္ဟန္
ဆန္႔ျခင္း တန္းျခင္း ေကြးျခင္း ေကာက္ျခင္း
အေလးျပဳဟန္ ေခါင္းကုတ္ဟန္ျပဳျခင္း
အစရွိသည့္ မသင့္မေတာ္တဲ႔ လက္ဟန္ထုျခင္း…
(၂)
လည္ကုပ္တိုျခင္း လည္ကုတ္အလြန္ရွည္ျခင္း
ပူအိုင့္စြာထုျခင္း…
(၃)
ဝမ္းဗိုက္ပူႏွင့္ ထုျခင္း
ဝမ္းဗိုက္အလြန္ပိန္လွီစြါ ထုဆစ္ျခင္း…
(၄)
တိရစၦာန္မ်က္နွာ…
ေမ်ာက္မ်က္ႏွာပမာ …
မ်က္ႏွာေပါက္ဆိုးစြာ ထုျခင္း…
(၅)
တေစၦ သူရဲ
ေျမဘုတ္ဘီလူးပမာ
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ မ်က္ႏွာထုျခင္း …
စေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ တင့္တယ္မႈကင္းေသာ
ပံုသဏၭာန္မ်ိဳးမ်ား မထုလုပ္အပ္ဘူး ဒကာတို႔။
[၁၇]
တကယ္လို႔မ်ား ရုပ္ပြါးေတာ္ျကီးကိုသာ
ဒကာတို႔ထဲက တဦးတေယာက္ပံုမ်ားထုဆစ္ရင္ျဖစ္ျဖစ္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီဴသန္းေ႐ႊ(ၿငိမ္း)+ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္အား
အမွဴးထားျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ လွဴဒါန္းထားေသာ
လက္တဖက္ေနာက္ပစ္ဟန္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕
မင္းဝံေတာင္က ရုပ္ပြါးေတာ္ေတြလို
ထုဆစ္ျကရင္ျဖင့္ျဖင့္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္သူ
ပရိတ္သတ္ဟာ မသင့္မတင့္ ရုပ္ပြါးေတာ္ေျကာင့္
စိတ္မသက္မသာျဖစ္ျကျပီး ဘယ္လိုမွ ဂုဏ္ေတာ္ကို
နွလံုးသြင္းနိုင္မွာ မဟုတ္ဘဲ ဘုရားကို ဆင္းတုကြယ္မွာ
အမွန္ပါပဲ ဒကာတို႔ …
ဒါ့ေျကာင့္ ဒကာေတာ္တို႔ ေလးဦးစလံုးရင္ထဲမွာ
ေစတီ ရုပ္ပြါးေတာ္ေတြ ဖူးေျမာ္ျကတဲ႔အခါ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို သတိတရနဲ႔
တူညီေနျကတယ္ဆိုရင္ ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ျကီးဟာ
ဒကာေတာ္တို႔သဒၵါတရားနဲ႔ ထပ္တူတူညီတာမို႔
အားလံုးနဲ႔ တူတယ္လို႔သာ ဆရာေတာ္
မိန္႔ျကားလိုပါတယ္ကြယ္ " ဟု
မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ေလရာ ဘိုျကီးတက္ပု l
ဘိုးေတာ္ေက်ာ္ေသာင္းl ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသားျကီး
မရမ္းသီး l သူေ႒းျကီး ဦးလူကေလးတို႔မွလည္း
အက်ိဳး အေျကာင္းအခ်က္အလက္ ခိုင္မာေသာေျကာင့္
ေစာဒကတက္စရာ မရွိေတာ့ဘဲ
" သာဓု သာဓု သာဓု " ပါဘုရားဟု ေခၚဆိုလိုက္သည့္
အသံသည္ ျမိဳင္သာယာရြာအနီး
ျပည္ေတာ္သာဆည္ျကီးအတြင္း
ပ်ံ႔နွံ႕သြားေလေတာ့ေပသတည္း …………
……………………………………………
…………………………………………………
…………………………………………………
ေမာင္သုခ
[26_Nov_2017]
No comments:
Post a Comment