Tuesday, June 23, 2015

Democracy: အကၡရာ အစ -လူသား အစ နွင့္ (မြန္-ျမန္မာ-ရခိုင္)

***
https://plus.google.com/107249543838031884615/posts/XrWUwi1x7La

အကၡရာ အစ လူသားအစ
ျမန္မာ့သမိုင္း နွင့္ (မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ )……

အကၡရာ အစ- စကားအစ - သမိုင္းအစ
အစရွိသည္တို႔ ၏ ဇစ္ျမစ္သမိုင္းကို
ရွာေဖြသူသည္ သမုဒၵရာ ကမ္းနားတေလ်ာက္ ေျပးလႊားေနေသာကေလးသူငယ္ မ်ားနွင့္ တူေပသည္။

အဘယ္ေျကာင့္ ဆိုေသာ္ ေရွးစကား ေရွးအကၡရာ အေျပာနွင့္ အေရးအသားမ်ား၏ အထုပၸတၱိကို ယခုထက္တိုင္  သုေတသနျပဴ ရွာမွီး စံုစမ္းလ်က္ပင္ ရွိေသးသည့္အျပင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား
ကိုလည္း တိက်ျပတ္သားစြါ သိရန္ လိုအပ္ေနခဲ႕ လိုအပ္ေနျမဲ ဟုလည္း ျမင္မိပါသည္။

၁။ အကၡရာ မ်ားကို တီထြင္ေရးသား
     သူတို႔    အမည္
၂။ အကၡရာ စတင္ေရးသားေသာ
     ခုနွစ္ သကၠရာဇ္
၃။ အကၡရာ မ်ားကို မည္သည့္
     ဘာသာ အယူဝါဒ စကား အတြက္
      စတင္ ေရးသား သည္ ။
၄။ အကၡရာ မ်ားကို မည္သည့္
     ေရးစရာ ဝတၳဳ ေပၚတြင္စတင္
     ေရးသားသည္ တို႕ျဖစ္ပါသည္ ။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေရွးက အသံုးျပဳခဲ႔ေသာ
( ျမန္မာ- မြန္ - ရခိုင္ ) ေက်ာက္စာ မွတ္တမ္း မ်ားနွင့္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနျကေသာ စာအကၡရာ မ်ားသည္ အိႏၵိယ နိုင္ငံ၏ ေရွးအက်ဆံုးျဖစ္ေသာ ျဗာဟၼီ အကၡရာ အေရးအသားမွ ဆင္းသက္သည္ကိုေတာ့
မည္သူမ်ွ ျငင္းမရေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဤတြင္ ေမးစရာ ရွိလာသည္က ျဗာဟၼီ အကၡရာ၏အစကနဦးသည္ 

အိႏၵိယ နိုင္ငံေလာ ..???
ျမန္မာ နိုင္ငံေလာ ..???
ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

တကမၻာ လံုးနွင့္ သမိုင္းသုေတသီတို႔က အိႏၵိယ နိုင္ငံကပါ ဟူ၍ အေျဖထုတ္ထားျကေသာ္လည္း ျမန္မာ နိုင္ငံေရာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလား ဟူ၍  စဥ္းစား စရာပင္ ျဖစ္သည္။

ျဗာဟၼီ အကၡရာ အေရးအသားစတင္ေရးသားေသာ
ခုနွစ္ သကၠရာဇ္  တီထြင္ ေရးသားသူ အစရွိသည္တို႔နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လည္း ကမၻာေပၚရွိ ေက်ာက္စာ ပညာေက်ာ္မ်ား
အတိအက် အေျဖထုတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်နိုင္ေသးေပ။

ယူဆခ်က္ အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ျဗာဟၼီ အကၡရာသည္
ခရစ္ေတာ္ မေပၚမွီ ရွစ္ရာစု ခုနွစ္ရာစု တြင္ စတင္ ေပၚေပါက္ ဟန္ ရွိသည္ ဟု မွတ္ခ်က္ေပးျက၏။

ဣႏၵဳ ျမစ္ဝွမ္း ေက်ာက္စာ အေရးအသား မ်ားျဖစ္ေသာ အရုပ္စာ မ်ား ျဗာဟၼီ အကၡရာသို႔ မည္သို႔ ဆက္ႏြယ္ ဆင္းသက္သည္ ကိုလည္းတိက်ခိုင္လံုစြါ မေဖာ္ျပနိုင္ေသးေပ။

ယဥ္ေက်းမွဳ  နွင့္ စာေပ အစြဲျကီးမားလြန္းေသာ
(မြန္ - ရခိုင္ - ျမန္မာ)နွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား သတိျပဳရန္ မွာ

(((   ယဥ္ေက်းမွဳ မည္သည္ အထီးတည္း
ကိုယ္တြင္းျပည့္ ယဥ္ေက်းမွဳဟူ၍ မရွိနိုင္သည့္နည္းတူ ဘာသာစကား အကၡရာ တို႔မည္သည္လည္း အထီးတည္း
ကိုယ္တြင္းျပည့္ ဘာသာစကားဟူ၍ မရွိနိုင္ပဲ နီးစပ္ရာနွင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံရာ ဘာသာစကား အကၡရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ ေပါင္းစပ္ ေရာေနွာ ပါဝင္လ်က္ ရွိမည္ ))) ဆိုေသာ အခ်က္ပင္
ျဖစ္သည္။

သို႔ပါေသာေျကာင့္ ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲ အရင္းစစ္လ်ွင္  အျမစ္ေျမက ဆိုသကဲ႔သို႔ 
(မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ )ဟူသည္မွာ
ဘမ်ိဳးဘိုးတူ ေတြ ဆိုသည့္
အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဘာသာစကား အကၡရာ အစကို ေလ့လာ သုေတသနျပဳ အေျဖထုတ္မည္ ဆိုပါက အေျပာစကားကို ခ်န္လွပ္ထား၍
မရေပ ။

လူဟူသည္မွာ စာေရးျခင္း အေလ့အထ နွင့္ စကားေျပာျခင္း အေလ့အထ နွစ္ခု အနက္ စကားေျပာျခင္း အေလ့အထ ကို အစျပဳခဲ႔သည္မွာ ဖံုးကြယ္၍ မရေပ။

ယခု ေနသာ က်ြန္ေတာ္က
(မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ )မည္သူ မူလကနဦးအစ
ျမန္မာ့ ေက်ာက္ေခတ္၌

ဦးစြါ လူျဖစ္သနည္း ..???
စကားဦးစြ့ါ ေျပာပါသနည္း ..???
စာ စတင္ ေရးပါသနည္း ..???

ဟူ၍  အေမးျပဳက  သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္
အေျဖျပဳ၍

ငါတို႕ ျဖစ္ပါသည္  !!!
ငါတို႔ ေျပာပါသည္  !!!
ငါတို႔ေရးပါသည္ဟု  !!!

ေျပာမည္ကို ျမင္ေယာင္ မိေသာေျကာင့္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး ထက္
အကၡရာအစ စားခြက္လုေနေသာ
(မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ )တို႔
တိုင္းျပည္ အတြက္ထက္ မိမိ လူမ်ိဳးစြဲ စာေပစြဲ ျဖင့္ ညီညြတ္မွဳ ပ်က္ျပား စိတ္ဝမ္းကြဲေစမွဳ ေျကာင့္ တိုင္းျပည္ ဆုတ္ယုတ္မွဳ မ်ားကို ေရွာင္ရွားကာ ရပ္တန္းက ရပ္သင့္ျပီဟု အျကံျပဳ လိုပါသည္။

က်န္ရစ္ေသာ သမိုင္း မ်ားလွန္ေလွာ၍
အမိွဳက္ပံုကိုမွ ေရြးခ်ယ္ထိုးဆြ တိုင္းျပည္ တိုးတက္မွဳ ထမင္းစားဝိုင္းကိုသယ္ယူ လာျခင္းသည္လည္း မသင့္တင့္ေသာေျကာင့္
ရပ္သင့္ေပျပီ။

သမိုင္းတြင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔သမ်ွသည္ ယခုလက္ရွိမည္သူ တဦးတေယာက္မ်ွ မပါဝင္ေပ။ထို သမိုင္းမ်ားသည္လည္း
မည္မ်ွ တိက် မွန္ကန္ ပါသည္ဟု မ်က္ျမင္ သက္ေသခံမည့္သူ မည္သူမ်ွ ရွိမေန ။

စစ္၏ သေဘာတရား ကို မသိပဲ လူမ်ိဳးေရး
ဆြဲထည့္ ေနေသာ နလပိန္းတုန္း လူမ်ိဳးစြဲ
မ်ား သတိျပဳသင့္ေပျပီ။

နမူနာ ျပဳရေခ်က ျမန္မာ နွင့္ တရုတ္ ယခုအခါ
စစ္ျဖစ္ေခ်က တရုတ္ျပည္ရွိ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ား အသက္ စေတးရသကဲ႔သို႔  ျမန္မာျပည္ရွိ တရုတ္မ်ားလည္း အလားတူ ျဖစ္ေခ်မည္။
အျခား လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ထို႔အတူ ပင္။

တိုင္းျပည္တခု ျပည္နယ္တခုသည္ ကူးလူး
ဆက္ဆံလ်က္ေရာေနွာေနထိုင္ခဲ႔ျက
ေနထိုင္လ်က္ ရွိျကေသာေျကာင့္ စစ္၏ဖ်က္ဆီးမွဳ သည္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးကိုသာ
ေရြးခ်ယ္သည္ထက္ ဆက္စပ္ ေဒသတြင္
ေနထိုင္ရွင္သန္ျကေသာ လူမ်ိဳးစံုကို ထိခိုက္
ျကရစျမဲ သာ ျဖစ္ေခ်သည္။

ဤ သည္မွာ စစ္၏ သေဘာသဘာဝ
ပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။

ေရွးအခါက ျဖစ္ခဲ႔ေသာ
မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ စစ္ပြဲ တို႔သည္လည္း
အလားတူသာ ျဖစ္ေခ်မည္။

သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ
ျမန္မာဆိုသည္မွာ ေက်ာက္ေခတ္ကတည္းက
ေနထိုင္ ရွင္သန္ခဲ႔ပံုမ်ားကို ေထာက္ဆလ်ွင္
ပ်ဴ - မြန္ - ျမန္မာ - ရခိုင္ ဆိုသည္မွာ မူလ ကနဦးတြင္ လူမ်ိဳး တခုတည္းက ဘ္ုိးေဘး တူညီစြါျဖင့္ဆင္းသက္ခဲ႔ေျကာင္း ထင္ရွားပါသည္။

ဤအခ်က္ကို ျငင္းပယ္လိုေသာ တိုင္းရင္းသား
သည္ ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္း ဘယ္ကေန၍
ဘယ္လို ေနာက္မွေရာက္လာေသာ ေရေျမာ
ကမ္းတင္ ျဖစ္သည္ကိုေတာ့ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္
ျငင္းပယ္ သက္ေသျပဳ အေျဖထုတ္
ျကေလကုန္ ေလ ။

ျဗာဟၼီ အကၡရာ ျမန္မာ ရရွိသည္မွာ အထူးအဆန္း မဟုတ္ အိႏၵိယ နိုင္ငံနွင့္ ျမန္မာ
ကူးလူး ဆက္ဆံခဲ႔ျကေသာ ေျကာင့္သာ
ျဖစ္ေပသည္။

ျဗာဟၼီ အကၡရာ မရရွိမီကပင္ ျမန္မာနိုင္ငံ
ေနသူတို႔ စာေရး စကားေျပာမည္မွာလည္း
အလြန္ထင္ရွား၍ ျပဒါးလင္းမ်ား ဂူ သက္ေသ
ျပဳေပလိမ့္မည္။

သို႔ပါေသာ ေျကာင့္
ေရွးက မည္သို႔ မည္ပံု
ျဖစ္ခဲ႔မွန္း ဂဃဏန မသိပါပဲ ရမ္းသမ္း၍ တိုင္းရင္းသားခ်င္း မုန္းတီးမွဳ မ်ားသည္လည္း တိုင္းျပည္ နစ္နာ ထိခိုက္မည္သာ
ျဖစ္ျပီး မည္သို႔မ်ွ အက်ိဳး ျမဴမွဳန္မျမင္ပါေသာေျကာင့္
(မြန္ ျမန္မာ ရခိုင္)တို႔ အကၡရာ အစ စားခြက္ လုျခင္း အမိွဳက္ပံု ကိုေရြးထိုးဆြ၍ တိုင္းျပည္ တိုးတက္မွဳ ထမင္းစားဝိုင္းကို
သယ္ယူ လာျခင္းတို႔သည္လည္း မသင့္တင့္ေသာေျကာင့္
ရပ္တန္းက ရပ္သင့္ေပျပီ။

ေနာက္ဆံုး ေျပာလိုသည္မွာ ယခု ျမန္မာနိုင္ငံ
တြင္ ေက်ာင္းစာ နွင့္ စကား အျဖစ္ အသံုးျပဳ
ေနေသာ ျမန္မာ စကား ျမန္မာစာ သည္လည္း
ပ်ဴ  မြန္ ရခိုင္  စကား စာေပ မ်ားနွင့္ ဆက္ႏြယ္
ပက္သက္ သကဲ႔သို႔ မြန္ - ရခိုင္ စာေပ စကား
တို႔သည္ ပ်ဴ ျမန္မာ စာေပစကား နွင့္ မုခ်
ဆက္ႏြယ္ ပက္သက္မည္မွာ အလြန္ ထင္ရွွား
လြန္းပါသည္။

ယဥ္ေက်းမွဳ  နွင့္ စာေပ အစြဲျကီးမားလြန္းေသာ
(မြန္ - ရခိုင္ - ျမန္မာ)နွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား သတိျပဳရန္ မွာ

(((   ယဥ္ေက်းမွဳ မည္သည္ အထီးတည္း
ကိုယ္တြင္းျပည့္ ယဥ္ေက်းမွဳဟူ၍ မရွိနိုင္သည့္နည္းတူ ဘာသာစကား အကၡရာ တို႔မည္သည္လည္း အထီးတည္း
ကိုယ္တြင္းျပည့္ ဘာသာစကားဟူ၍ မရွိနိုင္ပဲ နီးစပ္ရာနွင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံရာ ဘာသာစကား အကၡရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ ေပါင္းစပ္ ေရာေနွာ ပါဝင္လ်က္ ရွိမည္ ))) ဆိုေသာ အခ်က္ပင္
ျဖစ္သည္။

ထို႔ေျကာင့္ တိုင္းျပည္ တိုးတက္မွဳ နွင့္
အနာဂါတ္ မ်ိဳးဆက္ လူငယ္မ်ား ညီညြတ္မွဳကို
ေရွးရွဳ ဆင္ျခင္၍ ျမန္မာ တိုင္းရင္းသားမ်ား
ယခုကတည္းက ညီညြတ္သင့္ျပီ
ျဖစ္ေျကာင္း အျကံျပဳ ေရးသား လိုက္ရပါေတာ့သည္ ။

                      ေမာင္သုခ ……

credit .
ကိုးကား မွီျငမ္း - ျမန္မာ အကၡရာ နွင့္
                         ဂဏန္း သခ်ာၤ
                          ထုပၸတ္    (ဦးသာျမတ္) 1972                   
                       - ျမန္မာ စကား
                          (ဦးေအးခ်ိဳ - မဟာဝိဇၨာ )
                       
                        - ဗုဒၶသည္ ျမန္မာ လူမ်ိဳး
                           (ဦးလွသိန္းထြဋ္ )

No comments:

Post a Comment