" ခ်ီးမြမ္း ကဲ႔ရဲ႕ သတိခ်ပ္ …"
_________
ေမာင္သုခ
___________
[၁]
" ခ်ီးမြမ္းျခင္းနွင့္ ကဲရဲ႕ျခင္း " သည္
ေလာက လူသားအေပါင္းတို႔ အျမဲလိုလုိ
ျကံဳျကိုက္တတ္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေပ၏။
က်ြန္ေတာ္တို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း တျဖစ္လည္း
ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္းေျကာင့္ စိတ္ေက်နပ္ဖူးျကသလို
ဆန္႔က်င္ဘက္အေနအားျဖင့္ ကဲ႔ရဲ႕ ရံွဳ႕ခ်ခံရျခင္း
ေဝဖန္ျပစ္တင္ခံရျခင္းေျကာင့္မ်ားလည္း
စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ျကဖူးေပမည္။
မျကာေသးမီကပင္ ျမန္မာျပည္၏
လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္အား
အေနာက္နိုင္ငံမ်ားမွ ခ်ီက်ဴ း ေထာမနာျပဳ၍
သူတို႔ေပးထားေသာ ဆုမ်ားကို ယခုအခါ
ကဲ႕ရဲ႕ အျပစ္တင္၍ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းျကေျကာင္း
ျကားသိရ၏။ ဆုေပးစဥ္အခါကလည္း
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္အေနနွင့္
ေတာင္းခံျခင္း မရွိပါဘဲ သူတို႔သေဘာနွင့္သူတို႔
လိုလိုလားလား ေပးအပ္ျကျပီး ယခုအခါမွာေတာ့
ကေလးမ်ား " ငါ့အိုးပုပ္ ျပန္ေပး " ဆိုသကဲ႔သို႕
ဆုမ်ားကို ျပန္လည္ ရုတ္သိမ္းျကေပသည္။
လူတို႔သေဘာသဘာဝသည္ ေျပာင္းလဲ
တတ္လွေပစြ။
ျမန္မာျပည္သူမ်ား ကေတာ့
ကေလးဆန္လြန္းေသာ အေနာက္နိုင္ငံမွ
လူျကီးမ်ားအားျကည့္ျပီး ရီရမလို ေခ်ာ့ရမလို။
ယခုအခါသမယတြင္ " မုျဒာေခၚသံ " အမည္ရွိ
ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပၚထြက္လာျပီးေနာက္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္
အခ်ိဳးအေကြ႔တခုျဖစ္ေပၚလာသလို ပရိတ္သတ္မ်ားက
သရုပ္ေဆာင္ ဇဏ္ခီတို႔လင္မယားကို အလြန္အက်ဴ း
ခ်ီးမြမ္းျကျပီး ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကသားေဟာင္းမ်ားကို
ကဲ႔ရဲ႕အျပစ္တင္သံမ်ား ျကားလာရေပ၏။ေကာက္ရိုးမီး
ေတာက္သည့္နွယ္ စိတ္ခံစားခ်က္ ျပင္းထန္တတ္၍
အေျပာင္းအလဲျမန္တတ္သည့္ ျမန္မာတို႔ဓေလ့အရ
မည္ေရြ႕မည္မ်ွ ေရခ်ိန္တက္ေကာင္းဦးမည္ မည္သည့္
အခါသမယတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ စိတ္ထားေျပာင္းလဲ
ျကမည္ကို မွန္းဆရ ခက္လွေပသည္။
ျုမန္မာ့ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားနွင့္ ျမန္မာ့
ရုပ္ရွင္ေလာက အဖို႔ မည္သို႔ မည္ေရြ႕ ကမၻာ့
အဆင့္အတန္းကိုမွီကာ ကမၻာေက်ာ္လာဦးမည္
ဆိုသည္ကို စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ျကည့္ဖြယ္
ေကာင္းလာေပေတာ့၏။
တကယ္ေတာ့ ခ်ီးမြမ္းျခင္း
ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း ဆိုသည့္အေပၚ ျပည္သူမ်ားအဖို႔
အထူးအဆန္းေတာ့မဟုတ္။
[၂]
" ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးတြင္ ပါဝင္ "
……………………
ခ်ီးမြမ္းျခင္း ကဲ႔ရဲ႕ျခင္းဟူသည္
ဘုရားရွင္ေဟာျကားခဲ႔ေသာ တိပိဋက_
သုတၱန္ပိဋက _အဂၤုတၱရနိကာယ္_
ဒုတိယေလာကဓမၼသုတ္လာ
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါး၌ ပါဝင္၏။
ဘုရားရွင္က
" ရဟန္းတို႔ ဤေလာကဓံတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔သည္
ေလာကသို႔ အစဥ္လိုက္ကုန္၏၊ ေလာကသည္ လည္း
ဤေလာကဓံတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔သို႔ အစဥ္လိုက္၏။
အဘယ္ရွစ္မ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-လာဘ္ရမႈ, လာဘ္မရမႈ၊
အျခံအရံရွိမႈ, အျခံအရံမရွိမႈ၊ ကဲ့ရဲ႕မႈ, ခ်ီးမြမ္းမႈ၊
ခ်မ္းသာမႈ, ဆင္းရဲမႈတို႔တည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာကဓံတရား ရွစ္မ်ဳိးတို႔သည္
ေလာကသို႔ အစဥ္လိုက္ကုန္၏၊ ေလာကသည္လည္း
ဤေလာကဓံတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔သို႔ အစဥ္လိုက္၏။ "
ဟူ၍ ေဟာျကားေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။
အထက္ပါအတိုင္း ေလာက၌ အစဥ္လိုက္ေနေသာ
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါး အျကားတြင္မွ
" ခ်ီးမြမ္းေသာ္လည္း ဂုဏ္မေျမာက္
ကဲ႔ရဲ႔ေသာ္လည္း ဂုဏ္မေပ်ာက္ "ဆိုသည့္
အေျကာင္းကိစၥတို႔ကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း
မွတ္သားဖြယ္ သိရွိနိုင္ပါသည္။
[၃]
" ခ်ီးမြမ္းေသာ္လည္း ဂုဏ္မေျမာက္ပံု "
(ဝိရုဒၶေဒါသ ဆန္႔က်င္လွ )
" ရတနာပုံျပည္ေထာင္တည္ ပဌမအာဒိကရာဇာဝင္
ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္ ဘဝရွင္မင္းတရားျကီး၏
ေျမွာက္စားပူေဇာ္ျခင္း အထူးကို ခံေတာ္မူေသာ
သာသနာျပဳ သုဓမၼာအဝင္ သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားျကီး
ေဟာျကားေတာ္မူေသာ တရားတပုဒ္ကို
ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ "
တရံေရာအခါ သာသနာျပဳသဂၤဇာဆရာေတာ္ျကီးသည္
၁၂၄၆-ခုနွစ္ lရန္ကုန္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ
အမည္နာမထင္ရွားေက်ာ္ေစာေသာ တရားေဟာဆရာျကီး
တေယာက္သည္ တင္ေျမွာက္ရိုက်ိဳး လက္စုံမိုး၍
ရွိခိုး ေလ်ွာက္ထားသည္မွာ - အရွင္ဘုရား - တရားအေပါင္းတို႔တြင္
ေမာဟသည္ တပါးေသာတရားတို႔ထက္ လြန္ကဲသည္ျဖစ္၍
မိုက္မဲေတြေဝ ေစတတ္ေသာ တရားအစစ္ျဖစ္ပါသည္။
ေမာဟထက္ သာလြန္ မိုက္မဲေတြေဝ ေစတတ္ေသာ တရားမရွိပါ။
ျမတ္စြါ ဘုရားသခင္သည္ ေဗာဓိပင္နွင့္ ေရႊပလႅင္ကိုရ၍ မာရ္ငါးပါးကို
ေအာင္ျမင္ေတာ္မူစဥ္ အခါကပင္ ေမာဟကို ပယ္ခြါျဖတ္ေတာက္ျပီး
ျဖစ္၍ အလြန္အကဲ မိုက္မဲေတြေဝေစတတ္ေသာ ေမာဟမရွိပါ။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေမာဟတည္းဟူေသာ ေမာဟတည္းဟုူေသာ
အမိုက္တရားသည္ ဘုရား၌ ဆံုးေနျပီျဖစ္ေသာေျကာင့္
" ျမတ္စြါဘုရားကို #အမိုက္ဆံုး " ဟု ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္တင္၍
အားလံုးေသာ ပရိတ္သတ္ကို တပည့္ေတာ္
ေဟာျကားပါသည္။
ဤသည္ကို အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက
ဤ စကားမေကာင္းဟု စုေပါင္းဖြဲ႕ႏြဲဲ႕၍ အျပစ္တင္ျကပါသည္
ဘုရားဟု ေလ်ွာက္ထားေလ၏။
[၄]
" ဟုတ္မွန္ေသာ္လည္း မနွစ္သက္ "
…………………………………
ထိုအခါ ဆရာေတာ္ ဘုရားျကီးက ဟုတ္လွေပသည္ ဆရာျကီး။
ဆရာျကီး ေျပာေသာ တရားသည္ အလြန္ဟုတ္မွန္ေပသည္။
ဆရာျကီးသည္ သူတပါးတို႔ထက္ ထူးခ်ြန္၍ အလြန္ပင္
သိတတ္ေပသည္။ ဆရာျကီးသည္ အလြန္တရာ လိမၼာေပသည္။
ဤကဲ႔သို႔ ဗဟုသုတမ်ား၍ သိျကားလိမၼာသည္ျဖစ္ေသာေျကာင့္
လူအမ်ားသည္ ငါတို႔ဆရာျကီးသည္အလြန္တရာ တတ္သိလိမၼာ
ပါေပသည္။တခါတရံမ်ွ ေခ်းမစင္ကို မစားဟု ေျပာျကားခ်ီးမြမ္းေသာ
စကားကို ဆရာျကီးနွစ္သက္ပါမည္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ တရားေဟာ ဆရာျကီးက တပည့္ေတာ္ မနွစ္သက္
နိုင္ပါဘုရားဟု ေလ်ွာက္ထားေလလ်ွင္l ဆရာျကီး
အဘယ့္ေျကာင့္ မနွစ္သက္နိုင္ပါသနည္း…????
ဆရာျကီးသည္ ငယ္စဥ္ကာလမွစ၍ ယခုအရြယ္က်သည့္တိုင္ေအာင္
ေခ်းမစင္ကို တရံတခါမ်ွ မစားသည္ကို မ်ားစြါေသာလူတို႔လည္း
သိျကပါ၏။ငါလည္းသိ၏ l သိသည့္အတိုင္းလည္း
ဟုတ္မွန္လွေပ၏။ယင္းသို႔ ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္းကိုပင္
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျကပါလ်က္ကို အဘယ့္ေျကာင့္
မနွစ္လို နိုင္ပါသနည္း…???
ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္းက္ိုပင္
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳသည္ကို နွစ္သက္နွစ္လိုရပါမည္
မဟုတ္တံုေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။
[၅]
" ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျခင္းေျကာင့္ ယုတ္နိမ့္ပ်က္စီးတတ္ပံု "
ထိုအခါ တရားေဟာ ဆရာျကီးက အရွင္ဘုရား-ဟုတ္မွန္တိုင္း
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျကသည္ကား မွန္ပါ၏။သို႔ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း
အလြန္ယုတ္နိမ့္လွစြါေသာ မစင္ျဖင့္ ဂုဏ္တင္၍ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ
ျကပါေသာေျကာင့္ တပည့္ေတာ္ မခံနိုင္ပါဟု ေလ်ွာက္ျကားလ်ွင္
ဆရာေတာ္ ဘုရားျကီးက ဆရာျကီး - ဟုတ္မွန္ေသာ စကားကို
အမ်ားက ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုျကျငားေသာ္လည္း ဆရာျကီး မနွစ္လို
မနွစ္သက္နိုင္သကဲ႔သို႔ l ထို႔အတူ ျမတ္စြါဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္
ျမတ္ျကီး၌ ေမာဟတည္းဟူေသာ အမိုက္ဆံုး ကုန္ဆံုး ပ်က္စီး
ေလေသာေျကာင့္ ဘုရားကို အမိုက္ဆံုးဟု ဆရာျကီးေျပာေသာ
စကားသည္ ဟုတ္ကားဟုတ္မွန္၏။ သို႔ေသာ္လည္း သူတပါးတို႕
မနာခံနိုင္ မနွစ္သက္နိုင္ေသာ စကားျဖစ္ေလသည္ ဆရာျကီး။
ဤကဲ႔သို႔ေသာ စကားကို မေျပာျကားေလနွင့္ ။
ဆရာျကီး ေလာက၌ စကားတို႔မည္သည္ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ
တိုင္း ဂုဏ္ျဖစ္ေစသည္မဟုတ္။ဂုဏ္ျဖစ္ေစေသာ အရာလည္း
ရွိသည္l ဂုဏ္မျဖစ္ေစေသာ အရာလည္း ရွိသည္l အခ်ိဳ႕ေသာ
အရာမွာ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျခင္းေျကာင့္ ယုတ္နိမ့္ပ်က္စီး
သြားတတ္သည္။
[၆]
" ေနမင္းနွင့္ ပိုးစုန္းျကဴ း နိွဳင္းယွဥ္သလို "
ပံုသာဓကမွာ လူတေယာက္သည္ အေရွ႕က်ြန္းဘက္မွ
ထြန္းတက္၍ေပၚလာေသာ ေရာင္ျခည္တေထာင္ေဆာင္ေသာ
ဘာဏုရာဇာ ေနမင္းကို ခ်ီးမြမ္းေထာမနာလိုေသာေျကာင့္
ေျပာျကားသည္မွာ ေျသာ္ အရွင္ေနမင္းသည္ မိမိ အေရာင္အဆင္းျဖင့္
ထြန္းလင္းေတာက္ပေတာ္မူလွပါေပ၏။ပိုးစုန္းျကဴးတို႔ အေရာင္
အဆင္းကိုပင္လည္း နိွမ္နင္းပယ္ရွားနိုင္ေအာင္ ေတာက္ပေတာ္
မူနိုင္ပါေပသည္။ပိုးစုန္းျကဴး အေရာင္ထက္ သာလြန္ပါေပသည္ဟု
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာေလ၏။
ဆရာျကီး ဤစကားသည္ ဟုတ္မွန္တိုင္းေျပာျကားလ်က္
ေနမင္းကို အကယ္၍ကား ခ်ီးမြမ္းေထာမနာေပ၏။ထိုသို႔ပင္
ဟုတ္မွန္တိုင္း ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျငားေသာ္လည္း
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာရာသို႔မေရာက္။ရွံဳ႕ခ်ကဲ႔ရဲ႕ေသာ ဟီနေဒါသ
သို႔သာ ေရာက္ေလသည္။
ဤသို႔ေသာ စကားမ်ိဳးသည္ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာရာသို႔မေရာက္ဘဲ
ကဲ႔ရဲ႕ရွဳတ္ခ်ရာသို႔သာ ေရာက္ေလေသာေျကာင့္ ထိုကဲ႔သို႔ေသာ
စကားမ်ိဳးကို မေျပာထိုက္ မေျပာသင့္ဟု မိန္႔ေတာ္မူလ်ွင္
တရားေဟာဆရာျကီးနွင့္တကြ မ်ားစြါေသာ ပရိတ္သတ္
အရပ္ရပ္ေသာ တရားနာသူ အေပါင္းတို႔သည္
ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ခ်ီးမြမ္းအံ႔ျသ၍ ေထာမနာျကေလကုန္သတည္း………
[၇]
" ေယာမင္းျကီးဦးဖိုးလိွဳင္နွင့္ ျမင္းထိန္းငတာ "
အထက္ပါ သဂၤဇာဆရာေတာ္၏ တရားကို
နာယူဖတ္ရွဳရေသာအခါ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္
ျမန္မာပညာရွိ စာေပပညာရွင္ ေယာမင္းျကီးဦးဖိုးလိွဳင္က
မိမိျပဳစုထားေသာ က်မ္းမ်ားအား မခ်ီးမြမ္းရန္
တားယူရေသာ ျမင္းထိန္းငတာ အေျကာင္းကို
သတိရမိ၏။
ငတာသည္ လက္၀ဲေရေၾကာင္းဗိုလ္မင္းအိမ္မွ
ျမင္းမ်ားကို ထိန္းေက်ာင္းေပးေနရသူ ျဖစ္၏။
အလွဴေတြ၊ မဂၤလာေဆာင္နွင့္ လူမ်ားရာေနရာတို႔၌
ေရႊျပည္၀န္ႀကီး (ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဘိုးလႈိင္) ျပဳစုေသာ
က်မ္းမ်ား မည္ေရြ႕ မည္မ်ွ ေကာင္းေျကာင္း
အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နွင့္ ေျပာေလ့ရွိ၏။
ဤသတင္းကို ေယာမင္းျကီး ျကားသိေလရာ
"ကိုယ္က်ိဳးေတြနည္းကုန္ၿပီ" ဟု ညည္းရင္း
ငတာအား ဆင့္ေခၚကာ
" ေမာင္တာ ေရ … ေမာင္မင္းက ငါေရးတဲ့
က်မ္းေတြကို ေကာင္းေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္ဆို"
ဟုေမးရာ ျမင္းထိန္းငတာကလည္း ၀မ္းသာအားရ
"မွန္လွပါဘုရား" ဟု ေလ်ွာက္ထူးေလသည္။
မင္းျကီး >>>
"ေမာင္မင္း ဘယ္က်မ္းေတြအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္လဲ"
ငတာ >>>
"ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ၀ိမုတၱိရသက်မ္း၊ ကာယာႏုပႆာနာက်မ္း၊
ဥတုေဘာဇနက်မ္းေတြ အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္ဘုရား"
မင္းျကီး >>>
"ေမာင္မင္း အဲဒီက်မ္းေတြ အားလံုး ဖတ္ဖူးသလား ကြယ့္
မွန္ရာ ေလ်ွာက္တင္ပါဦး ေမာင္တာ … "
ငတာ >>>
"ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး အဲဒီက်မ္းေတြကို မျမင္ဖူးပါ ဘုရား…
ဖတ္လည္း မဖတ္ဘူးပါ။ တပါးသူမ်ားေျပာသံၾကားရ၍
လိုက္ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား" ဟုျပန္ေျဖရာ
ေယာမင္းႀကီးလည္း ျမင္းထိန္းငတာအား
"ငတာရယ္ .. ေရာ့ေရာ့ ေဒါင္းဒဂၤါး ၁၆ ျပားယူသြားေခ်။
အဲဒီေငြနဲ႔ ပုဆိုး၀ယ္၀တ္ ကြဲ႔။ ေနာက္ဆို ငါ့က်မ္းေတြ
ေကာင္းေၾကာင္း ေလွ်ာက္မေျပာရင္ …
ထပ္ခ်ီးျမွင့္ ပါဦးမယ္" ဟုေျပာၿပီး
ေဒါင္းဒဂၤါး ၁၆ ျပားေပးကာ ငတာထံ ကတိကဝတ္
ေတာင္း၍ ျပန္လႊတ္လိုက္ေလေတာ့သည္။
[၈]
" ပညာနည္းပါးသူတို႔ခ်ီးက်ဴးျခင္းသည္ ဂုဏ္ပ်က္ပံု "
ေယာမင္းျကီး ဦးဘိုးလိွဳင္တေယာက္
ျမင္းထိန္းငတာအား အလိမၼာနွင့္ တားယူရသည္ကို
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျကည့္ပါက ပညာနည္းပါးသူတို႔
ခ်ီးမြမ္းျခင္းေျကာင့္ ပညာရွိတို႔အဖို႔ ဂုဏ္မတက္သည့္အျပင္
ဂုဏ္ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာကို ေတြ႔ျမင္နိုင္ေပမည္။
အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ္ ငတာသည္ ေယာမင္းျကီး၏
က်မ္းစာမ်ားအား ဖတ္ဖူးသူ မဟုတ္။ စာေပမတတ္ေသာ
သူတဦးျဖစ္သည္ကို ရပ္ရြာက သိထားေလ၏။
ဤသို႔ေသာ သူက ေယာမင္းျကီးကို ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္
သဘာဝ ယုတၱိမတန္ေတာ့ေပ။ ထို႔အတြက္
ငတာ၏ ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို တားျမစ္ေျကာင္း
မွတ္ယူမိေပေတာ့သည္။
" မသိနားမလည္မွဳျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳျခင္းကို
ပညာရွိတို႔ နွစ္ျခိဳက္ေတာ္ မမူ " ဟူ၍
မုခ်မွတ္ထိုက္ေတာ့၏။
စာအလ်ဥ္းသင့္တုန္း ပညာရွိတို႔ ကန္႔ကြက္
ေဝဖန္ ကဲ႔ရဲ႕ျခင္းကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔
စိုးရိမ္ေျကာင့္ျက ျကီးတတ္ပံုအားလည္း
"သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းနွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း "
တို႔ အျဖစ္အပ်က္က သက္ေသခံေနေသာေျကာင့္
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
[၉]
"သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းနွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း "
(28-1-1947) ဇန္နဝါရီလ (၂၈ ) ရက္ေန႔တြင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက လန္ဒန္ဘီဘီစီ အသံလႊင့္႒ာနမွ
ျုမန္မာလိုေျပာကာ အသံလႊင့္ခဲ႔၏။
တနိုင္ငံလံုးမွလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာျကားမွဳအား
ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ျကီးစြါျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္း နားေထာင္
ျကကုန္၏။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေျပာျကားမွဳ အနွစ္ခ်ဳပ္မွာ
" ေအာင္ဆန္း အက္တလီစာခ်ဳပ္အရ အလုပ္ျဖစ္မည္ဟု
မိမိယူဆေျကာင္း … သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္သူတို႔ အေနျဖင့္
လြပ္လပ္ေရးလမ္းစဥ္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ေစဘဲ
စည္းလံုးညီညြတ္ေရး အင္အားကို ပိုမိုျကီးမားေအာင္
အားထုတ္ျကရမည္ျဖစ္ေျကာင္း " ေျပာျကားေလသည္။
[၁၀]
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္
ေသာအခါတြင္လည္း ေအာင္ဆန္း အက္တလီစာခ်ဳပ္ကို
အတည္ျပဳရန္ ခက္ခက္ခဲခဲ ျကိုးစားရေလ၏။
ဆရာျကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔
ဘိလပ္သြား ေဆြးေႏြးသည့္ကိစၥကို မူလကတည္းက
သေဘာမက်ခဲ႔ေပ။ဂ်ီစီဘီေအ ေခတ္ကလို
ဂ်ီစီဘီေအ နွစ္ျခမ္းကြဲရသည့္အျဖစ္ကို ဆရာျကီးမွာ
စိတ္တြင္ အစြဲျကီးစြဲ၍ အစိုးရိမ္ျကီးေနေသာေျကာင့္
သေဘာမတူျခင္းပင္။
တခါတရံတြင္ ဆရာျကီးက
တစံုတဦးအား မေက်နပ္တာ တခ်က္ထုတ္ေျပာ
လိုက္လ်ွင္ ထိုအခ်ိန္က သတင္းစာမ်ားတြင္
ဆရာျကီးနာမည္နွင့္ ဖဆပလ ကို တိုက္ခိုက္ေသာ
စကားမ်ား ပါလာတတ္ေလ၏။
[၁၁]
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဘိလပ္မွ ျပန္လာကာစ
တေန႔တြင္ ဆရာျကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္း အိမ္သို႔
တကူးတက ေရာက္လာေတာ့သည္။ဆရာ တပည့္
အလႅာပ သလႅာပ စကားမ်ား ေျပာဆိုျပီးေနာက္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဆရာျကီးအား ဖဆပလကို
ေဝဖန္ တိုက္ခိုက္ေသာစကားမ်ား မေျပာရန္
ေတာင္းပန္ေလ၏။ဆက္လက္ျပီး…
" ဆရာျကီး ေမ်ွာ္မွန္းလာခဲ႔တဲ႔ လြပ္လပ္ေရးကို
တနွစ္အတြင္းရေအာင္ က်ြန္ေတာ္တို႔ ျကိုးစားေနပါတယ္။
တနွစ္ေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ျကည့္ေပးပါ l ဒီအတြင္း
ဆရာျကီး ဘာမွ မလုပ္ပါနဲ႔ဦး " ဟု
တားျမစ္ေျပာဆိုေလရာ…
ဆရာျကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းက…
" ေဟ့ … ေအာင္ဆန္း …
မင္းက ဆရာလား …???
ငါက ဆရာလား …??? " ဟု ျပန္ေမးလိုက္ျပီး
အေတာ္ စိတ္ဆိုးသြားေလေတာ့၏။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာ
စိတ္ထိခိုက္သြားျပီး ေခတၱမ်ွ ျငိမ္သြားေလသည္။
ျပီးေနာက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္
အခိုင္အမာ ခ်ျပီး ဟန္ျဖင့္ ထပ္ေျပာျပန္၏။
[၁၂]
" ဆရာျကီး … ဒီ့အျပင္လူ ဘာေျပာေျပာ…
က်ြန္ေတာ္တို႔ မထိခိုက္ပါဘူး … ဆရာျကီးက
က်ြန္ေတာ္တို႔ကို ဆန္႔က်င္တဲ႔ စကားတခြန္းေျပာယင္
တခြန္းထိခိုက္ပါတယ္ …က်ြန္ေတာ္ အခု
ဂတိေပးတဲ႔အတိုင္း တနွစ္ျပည့္လို႔ ဘာမွ ျဖစ္မလာ
ဘူးဆိုယင္ ဆရာျကီး လုပ္လိုရာ လုပ္ပါ …
က်ြန္ေတာ္လည္း နိုင္ငံေရး မလုပ္ေတာ့ပါဘူး …
ေအးေအးပဲ ေနပါေတာ့မယ္ …
အခုေျပာတဲ႔စကားကို
ဆရာျကီး မွတ္ထားေပးပါ ခင္မ် … "
" ဒီေန႔ ဘာေန႔လဲ ဦးေယာ…
မွတ္ထားေပးပါ ဆရာျကီး … "
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အနီးအနားတြင္ ရွိေသာ
ဦးေယာဘက္လွည့္ကာ တဆက္တည္း
ေျပာလိုက္ေလေတာ့သည္။
ဤသုိ ႔ အျကိတ္အနွယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က
ဇြဲနပဲျကီးစြါ ဇြတ္ေျပာ ဇြတ္ေတာင္ပန္ျပီး ေသခ်ာ
ဂတိေပးေသာ အခါမွ ဆရာျကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္
မိွဳင္းလည္း စိတ္ေျပသြားကာ
" ေအး … စိတ္ခ် … ငါဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူး … "
ဟု ဂတိေပးလိုက္ေလေတာ့၏။
ဤသည္မွာ ပညာရွိတို႔၏ ေဝဖန္ျပစ္တင္ကဲ႔ရဲ႕
ျခင္းကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ စိုးရိမ္ေျကာင့္ျက
ျကီးတတ္ပံု၏ ထင္ရွားေသာ သက္ေသပင္
ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အဖို႔ ဆရာျကီး
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္း၏ အျပစ္တင္ကဲ႔ရဲ႕
ေဝဖန္ျခင္းကို စိုးရိမ္သည္မွာ သဘာဝက်လွ
ေပေတာ့၏။ဤသို႔ ပညာရွိတို႔ကို အေလးထားျခင္း
ျပည္သူအေပၚ ခ်စ္ခင္ရိုးသားျခင္းမ်ားေျကာင့္လည္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမ်ွာ္လင့္ျကိုးစားခဲ႔ေသာ
လြပ္လပ္ေရး၏ အသီးအပြင့္ကို ျမန္မာျပည္သူတို႔
လက္ဝယ္ပိုင္ဆိုင္ရသည္ဟု ဆိုေလက
မမွားနိုင္ေပ။
[၁၃]
" ခ်ီးမြမ္းျခင္းနွင့္ ကဲရဲ႕ျခင္း " သည္
ေလာက လူသားအေပါင္းတို႔ အျမဲလိုလုိ
ျကံဳျကိုက္တတ္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေပ၏။
က်ြန္ေတာ္တို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း တျဖစ္လည္း
ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္းေျကာင့္ စိတ္ေက်နပ္ဖူးျကသလို
ဆန္႔က်င္ဘက္အေနအားျဖင့္ ကဲ႔ရဲ႕ ရံွဳ႕ခ်ခံရျခင္း
ေဝဖန္ျပစ္တင္ခံရျခင္းေျကာင့္မ်ားလည္း
စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ျကဖူးေပမည္။
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ မန္လည္ဆရာေတာ္ျကီး
စီရင္ေရးသားေသာ မဟာသုတကာရီ
မဃေဒဝလကၤာသစ္ျကီးမွ "သူေကာင္းတေယာက္
ျပစ္တင္ေျကာက္ေလာ့ "အမည္ရေသာ
ေကာက္နုတ္ခ်က္ျဖင့္ " ခ်ီးမြမ္း ကဲ႔ရဲ႕ သတိခ်ပ္ …"
စာစုအား နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါေတာ့သတည္း …
………………………………………………
…………………………………………………
" သူေကာင္းတေယာက္ ျပစ္တင္ေျကာက္ေလာ့ "
တရားမျကိုက္ လ်ွာဒုစရိုက္နွင့္
လူမိုက္တေသာင္း ၿခီးမြမ္းေရွာင္းလည္း
သူေကာင္းတစ္ေယာက္
ျပစ္တင္ ေၾကာက္ေလာ့…
ေရွ႕ေနာက္မဆ လူ႔ဗာလတို႔
ဂုဏ ေဒါသ ႏွစ္ဝ က်ိဳးျပစ္
စိစစ္ ေျမွာ္ျမင္ မဆင္ျခင္ဘူး…
ဆိုခ်င္မက္ေမာ ဆိုလ်င္ေဆာျဖင့္
သေဘာအလိုက္ တုတ္ႏွင့္ရုိက္သို႔
သူမိုက္ ခ်ီးမြမ္း ဂုဏ္နာႏြမ္း၏။
(မဃေဒဝ၊ပိုဒ္၊၂၆၁)
ေမာင္သုခ
[25- Nov-2018]
No comments:
Post a Comment